|
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
V A G O S Member
Ηλικία : 46 Τόπος : ΛΕΩΝΙΔΙΟ - ΛΑΥΡΙΟ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ - Ν. Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης Registration date : 15/02/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 19 2010, 19:58 | |
| μαγκες αυτο που γραφει το μανουαλι για βλαβες αν χρεισημοποιησουμε αλλα μπουζι το εχετε υποψην??? ειναι μετρημενο οτι με τα ιριδιου πει καλυτερα το μοτερ ή μηπως παει καλυτερα επειδη εχουμε πληρωσει και ειναι μουφα η δουλεια.υπαρχει κατι μετρησιμο??? αντε πες τε και με γιατι σε λιγιο την βαζω χειρουργειο . . . |
|
| |
Nickolaos Member
Ηλικία : 48 Τόπος : Καλαματα Registration date : 05/01/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 19 2010, 20:27 | |
| Keep on manual!! Αποψη μου παλικαρια δεν κατακρινω κανεναν.Απλα πιστευω οτι ο κατασκευαστης κατι παραπανω θα ξερει!!!! |
|
| |
mes Member
Ηλικία : 44 Τόπος : αθηνα Registration date : 05/04/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 19 2010, 20:35 | |
| το manual εννοει αλλο νουμερο οχι αλλου τυπου!!!! |
|
| |
mikios vstromhellasforum Fanatic
Ηλικία : 42 Τόπος : Ηράκλειο, Κρήτη Registration date : 25/02/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 19 2010, 23:19 | |
| - mes έγραψε:
- το manual εννοει αλλο νουμερο οχι αλλου τυπου!!!!
+1 από βελτίωση στην κατανάλωση δεν είδα κάτι τρελλό και το μαρτυρά το spritmonitor.de που ενημερώνω ευλαβικά... δες κ μόνος σου, τα μπουζάκια μπήκαν στα 24κ χλμ. στο εξελ έβγαλα ΜΟ και βγάζει από τα 12κ (που μπήκε φίλτρο) μέχρι 24κ (που μπήκαν ιρίδια) 5,294375 l/100χλμ από τα 24κ (που μπήκαν τα ιρίδια) μέχρι σήμερα (33κ χλμ) 5,6675 l/100 χλμ δλδ αύξηση κατανάλωσης... βέβαια έχει αλλάξει και το στυλ μου από τότε, και πηγαίνω λίγο πιο φουριόζος, οπότε το βρίσκω λογικό. Επίσης έχει πολλές διαδρομές σε χώμα που χαλάνε το ΜΟ, αλλά δεν νομίζω ότι το 1/2 λίτρο στα 100 είναι αξιοσημείωτη διαφορά. |
|
| |
Apache vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 44 Τόπος : Αχαρναί Καρπενήσι Registration date : 20/06/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Πεμ Απρ 15 2010, 16:36 | |
| - kalamaria έγραψε:
- NGK IRIDIUM μολις μπηκαν εντυπωσεις σε μερικα χλμ
για πες εντυπωσεις γιατι θα τα αλλαξω και εγω σε λιγο... |
|
| |
tazakos gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Καλλιθέα ,από Καβαλα Registration date : 22/05/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Πεμ Απρ 15 2010, 23:44 | |
| IU24 της denso εδώ κ 3 τεπόζιτα, άλλαξα κ γρανάζια κ δεν ξέρω αν συνέβαλαν καθόλου τα μπουζί στον δαιμονισμό της μηχανής. κατανάλωση ίδια αν όχι μεγαλύτερη αλλά αυτό όχι λόγο μπουζί αλλά δεξιόχειρος κράμπας. |
|
| |
Apache vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 44 Τόπος : Αχαρναί Καρπενήσι Registration date : 20/06/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Παρ Απρ 16 2010, 02:30 | |
| κατσε να βγαλω ενα αυριο να δω τι χρωμα εχει... |
|
| |
vagelisvv
Ηλικία : 55 Τόπος : Ηλιουπολη Registration date : 15/05/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Κυρ Μάης 16 2010, 12:45 | |
| Το μπουζί ιριδίου είναι μια νέα γενιά μπουζί, υψηλής απόδοσης, που χρησιμοποιεί για ηλεκτρόδιο υλικό από ιρίδιο.
Κορυφαίες εταιρίες κατασκευής μπουζί ιριδίου είναι η NGK και η Denso. Λόγω του υλικού μπορεί να επιτευχθεί εξαιρετικά λεπτό ηλεκτρόδιο, της τάξης των 0.4mm (Denso) - 0.6mm (NGK) σε σχέση με τα 2.5mm ενός απλού μπουζί.
Έχουμε και λέμε, όσο στενότερη και μυτερή είναι η φορτισμένη επιφάνεια(ηλεκτρόδιο) τόσο λιγότερη τάση χρειάζεται για τη δημιουργία σπινθήρα.
Βάσει αυτού, τα μπουζί ιριδίου έχοντας μικρότερη ακίδα από τα συνηθισμένα-απλά μπουζί δημιουργούν ευκολότερα σπινθήρα, κάτι το οποίο βοηθά στην εκκίνηση του κινητήρα κάτω από δύσκολες συνθήκες (κρύο-υγρασία κ.τ.λ.).
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ιριδίου.
Συνοπτικά είναι :
ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο στον σπινθήρα, καλύτερη επιτάχυνση, οικονομία καυσίμου, αυξημένη ισχύς και λιγότερη φθορά.
Ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο: όσο μικρότερο είναι το ηλεκτρόδιο τόσο περισσότερο συγκεντρωμένος είναι ο σπινθηρισμός με ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο. Όσο ισχυρότερο είναι το ηλεκτρικό πεδίο τόσο χαμηλότερες είναι οι απαιτήσεις σε τάση για το μπουζί και η διαδικασία εκκίνησης γίνεται ευκολότερη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την μακροζωΐα των πολλαπλασιαστών των μπουζί, γιατί λειτουργούν με χαμηλότερες απαιτήσεις (πηγή denso).
Καλύτερη επιτάχυνση: Λόγω του ισχυρότερου ηλεκτρικού πεδίου και της καλύτερης συγκέντρωσής του, η καύση γίνεται ομαλότερη. Δοκιμές (σε μοτοσυκλέτα 250cc) έχουν δείξει ότι υπάρχει μια καλυτέρευση της τάξης των 0.7 δευτερολέπτων σε επιτάχυνση 0-150Km/h (πηγή denso).
Οικονομία καυσίμου: και εδώ παρόμοιες έρευνες σε μοτοσυκλέτα, έδειξαν ότι μπορεί να εξοικονομηθεί μέχρι 5% καύσιμο σε σύγκριση με απλά μπουζί (πηγή denso).
Αύξηση ισχύος: το μπουζί ιριδίου σε σχέση με το απλό ακίδας 2.5mm βελτιώνει κατά 1,4% την ισχύ του κινητήρα (έρευνα σε μοτοσυκλέτα 250cc) - (πηγή denso).
Λιγότερη φθορά: τα ηλεκτρόδια στα συμβατικά μπουζί είναι συνήθως από νικέλιο (σε ακριβότερα χρησιμοποιείται ακόμη και πλατίνα). Το νικέλιο και η πλατίνα δεν είναι καθαρά μέταλλα, αλλά κράματα που περιέχουν και άλλες προσμίξεις μετάλλων. Ανάλογα τη σύσταση του κράματος, οι ιδιότητες των υλικών μπορούν να μεγιστοποιηθούν. Χρησιμοποιώντας την ίδια προσέγγιση η εταιρία Denso, αναμιγνύει το ιρίδιο με το ρόδιο. Το στρώμα ρόδιου καλύπτει το ιρίδιο, βελτιώνοντας τις ιδιότητες του ιριδίου.
Η θερμοκρασία που συνήθως λιώνει τα ηλεκτρόδια σε συμβατικά μπουζί είναι κοντά στους 1500 βαθμούς Κελσίου για το νικέλιο και κοντά στους 2000 βαθμούς Κελσίου για την πλατίνα. Η αντίστοιχη τιμή για τα μπουζί ιριδίου προσεγγίζει τους 2500 βαθμούς Κελσίου- (πηγή denso).
Ποια είναι τα μειονεκτήματα του ιριδίου.
Το μόνο μειονέκτημα είναι η τιμή του, η οποία είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με το απλό μπουζί.
Κατάσταση των μπουζί
Παλιότερα μια απλή επιθεώρηση της κατάστασης των μπουζί μας έδειχνε πάρα πολλά πράγματα και πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα. Ακόμη και σήμερα είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος διάγνωσης προβλημάτων.
Ελπίζω να βοήθησα και να έλυσα μερικά ερωτηματικά........ |
|
| |
gmavrid gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Σέρρες-Θεσσαλονίκη Registration date : 20/02/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Αυγ 18 2010, 15:10 | |
| Έχει παραγγείλει κανείς από το παρακάτω?
http://www.sparkplugs.co.uk/ |
|
| |
xtrgeo Member
Ηλικία : 46 Τόπος : Θεσσαλονίκη Registration date : 03/08/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Αυγ 18 2010, 15:17 | |
| - gmavrid έγραψε:
- Έχει παραγγείλει κανείς από το παρακάτω?
http://www.sparkplugs.co.uk/ Γιώργο δε ξέρω για το παραπάνω μαγαζί που λες, αλλά φαίνεται οκ... Αν μπεις τη διαδικασία να παραγγείλεις και συμφέρει, θπολόγισέ με και μενα μεσα για 2 ιριδίου... |
|
| |
gmavrid gold member
Ηλικία : 44 Τόπος : Σέρρες-Θεσσαλονίκη Registration date : 20/02/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Αυγ 18 2010, 15:19 | |
| - xtrgeo έγραψε:
- gmavrid έγραψε:
- Έχει παραγγείλει κανείς από το παρακάτω?
http://www.sparkplugs.co.uk/ Γιώργο δε ξέρω για το παραπάνω μαγαζί που λες, αλλά φαίνεται οκ... Αν μπεις τη διαδικασία να παραγγείλεις και συμφέρει, θπολόγισέ με και μενα μεσα για 2 ιριδίου... OK. Θα σε έχω υπόψη pal... |
|
| |
hristos13gr gold member
Ηλικία : 43 Τόπος : Αθήνα - Νέα Σμύρνη Registration date : 26/02/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Πεμ Αυγ 19 2010, 12:42 | |
| Εγώ πήρα από ebay 4 NGK ιριδίου + 1 απλό για XTX660 43.5? όλα μαζί!!! τα έχω βάλει εδώ & 4000χλμ & όλα είναι ΟΚ μέχρι τώρα.
http://viewitem.eim.ebay.gr/NGK_IRIDIUM_IX_SPARK_PLUG_CR8EIX_CR8E-IX_4218/290367364473/item |
|
| |
mes Member
Ηλικία : 44 Τόπος : αθηνα Registration date : 05/04/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Σαβ Αυγ 21 2010, 19:50 | |
| Γιαννη απο που και ποσο γιατι απο οτι βλεπω θελω 803 για αυτα και 45 για ngk προτιμω denso παντως - tazakos έγραψε:
- IU24 της denso εδώ κ 3 τεπόζιτα, άλλαξα κ γρανάζια κ δεν ξέρω αν συνέβαλαν καθόλου τα μπουζί στον δαιμονισμό της μηχανής. κατανάλωση ίδια αν όχι μεγαλύτερη αλλά αυτό όχι λόγο μπουζί αλλά δεξιόχειρος κράμπας.
|
|
| |
cantona vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 52 Τόπος : Λουτσαίος Registration date : 10/03/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Δευ Αυγ 23 2010, 12:27 | |
| - mes έγραψε:
Γιαννη απο που και ποσο γιατι απο οτι βλεπω θελω 803 για αυτα και 45 για ngk προτιμω denso παντως
- tazakos έγραψε:
- IU24 της denso εδώ κ 3 τεπόζιτα, άλλαξα κ γρανάζια κ δεν ξέρω αν συνέβαλαν καθόλου τα μπουζί στον δαιμονισμό της μηχανής. κατανάλωση ίδια αν όχι μεγαλύτερη αλλά αυτό όχι λόγο μπουζί αλλά δεξιόχειρος κράμπας.
Θα μας απαντήσεις τελικά από που και πόσο,ή θέλεις να σου ευχηθώ ..........καλό χειμώνα; |
|
| |
Guskafetzo Member
Ηλικία : 44 Τόπος : ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ.....ΣΥΝΕΧΕΙΑ !!!!! Registration date : 27/03/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 13:02 | |
| Ρε παιδες επειδη καθομαι κ διαβαζω για τα μπουζι ιριδιου αξιζει ???? Τι λετε??? Δεν μπορω να βγαλω μια αποφαση!!!! Για βοηθατε??? 1) Αξιζει??? 2) Densο ή NGK?? Αποτι εμαθα σε ενα μαγαζι εδω στην Αργυρουπολη Denso με 48 ευρω |
|
| |
stratos75 gold member
Ηλικία : 49 Τόπος : Θεσσαλονίκη Registration date : 07/06/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 21:57 | |
| Τα έχω βάλει εδώ και 4000χλμ.... Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι καλύτερο "άρπαγμα", και στα πολλά κρύα πιο άνετη εκκίνηση της μηχανής. Από κατανάλωση μια μικρή διαφορά έχοντας υπ' όψιν ότι κινούμε αρκετά στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης και το χέρι στο γκάζι ξεφεύγει λίγο.... Φοράω το NGK....
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι αξίζουν, με την προυπόθεση ότι ο κινητήρας είναι σε καλή κατάσταση... Σε "προβληματικούς" θα βγάλουν προβλήματα....
Όσον αφορά το κόστος γίνεται απόσβεση λόγω των λιγότερων αλλαγών... |
|
| |
......... vstromhellasforum Fanatic
Τόπος : Registration date : 31/03/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 22:00 | |
| Τα NGK φοραω και γω και θελω να ρωτησω αν υπαρχει περιπτωση να ακουγονται τα πυρακια λιγο πιο εντονα εξαιτιας τους?? |
|
| |
Hypersonic vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 47 Τόπος : Πετρουπολη, Καλλιθεα Registration date : 12/04/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 22:51 | |
| Εγω τα εχω πανω για 6600χλμ
Δεν εχω δει (αισθητη, μετρησιμη, κατανοητη) διαφορά πουθενα. Ουτε σε αποδοση, ουτε σε καταναλωση κλπ... Ουτε ειδα φυσικα καποιο προβλημα... Ισως γιατι δεν τα εβαλα με αυτο το σκοπο της "διαφοράς", αλλα μονο για τα πολλα χιλιομετρα αντοχης... που εσ γλυτωνουν απο τη φασαρια της αλλαγης.... |
|
| |
σαλιγκάρι gold member
Ηλικία : 50 Τόπος : Περιστέρι Registration date : 11/09/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 22:55 | |
| denso rules |
|
| |
kalamaria gold member
Ηλικία : 60 Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ(ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ) Registration date : 18/01/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τρι Ιαν 24 2012, 23:30 | |
| εγω εχω κανει πανω απο 30000χλμ και ακομα μια χαρα!!!! |
|
| |
Marcopolo gold member
Ηλικία : 68 Τόπος : ΑΘΗΝΑ Registration date : 29/01/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Ιαν 25 2012, 09:09 | |
| κ εγω τα εχω παρει κ σε λιγα χλμ θα τα βαλω.ειμαι αισιοδοξος ,οχι οτι θα δω κατι συνταρακτικο στο μηχανακι αλλα οτι θα κανω αρκετα χλμ πριν τα αλλαξω.γλυτωνω ...χρονο |
|
| |
mikios vstromhellasforum Fanatic
Ηλικία : 42 Τόπος : Ηράκλειο, Κρήτη Registration date : 25/02/2008
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Ιαν 25 2012, 09:11 | |
| - kalamaria έγραψε:
- εγω εχω κανει πανω απο 30000χλμ και ακομα μια χαρα!!!!
45.000 και ακόμα τρέχουν.... |
|
| |
liakosvol vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 60 Registration date : 05/10/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Ιαν 25 2012, 09:24 | |
| ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:Τα μπουζί ιριδίου δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω εκτός της αντοχής στην χρήση τους και τελικά σε απαλλάσουν απο την διαδικασία της αλλαγής. Σωστά???? |
|
| |
Hypersonic vstromhellasforum Enthusiast
Ηλικία : 47 Τόπος : Πετρουπολη, Καλλιθεα Registration date : 12/04/2010
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Ιαν 25 2012, 10:15 | |
| Σωστα...
Και για να μην ειμαστε απολυτοι.... "δεν προσφέρουν τίποτα αισθητα μετρησιμο παραπάνω εκτός της αντοχής στην χρήση τους"
Στο αυτοκινητο που εχει ιριδιου απο τη μανα του, λεει αλλαγη στα 90.000 χλμ... |
|
| |
stam gold member
Ηλικία : 40 Τόπος : πάνω στη σέλα... Registration date : 19/11/2009
| Θέμα: Απ: μπουζί ιριδίου Τετ Ιαν 25 2012, 11:54 | |
| - mikios έγραψε:
- kalamaria έγραψε:
- εγω εχω κανει πανω απο 30000χλμ και ακομα μια χαρα!!!!
45.000 και ακόμα τρέχουν.... Μικιέ το ακόμα τρέχουν δεν σημαίνει ότι δουλεύουν και άριστα... δεν λέω ότι δεν δουλεύουν, αλλά και 150.000 χλμ να κάνεις και να δουλεύουν δεν είναι αυτό κριτήριο για να τα κρατάς... Για να πω την αλήθεια κι εγώ τα έβαλα στο σερβις που έκανα προχτές με τα παιδιά, αλλά δεν ξέρω τελικά αν αξίζουν τα λεφτά τους. Και αν είσαι διατεθειμένος να κάνεις πιο συχνά σέρβις, αξίζει περισσότερο να κάνεις συχνές αλλαγές με τα κανονικά μπουζί ή αξίζει να παίρνεις αυτά και να τα ξεχνάς......? από πλευράς λειτουργίας κινητήρα εννοώ, καλύτερης καύσης και μειωμένης κατανάλωσης... Χώρια ότι και από τα αμάξια θυμάμαι αλλά και από άλλες μηχανές που είχα, ότι παίζει να ανεβαίνει η θερμοκρασία λειτουργίας κινητήρα.... |
|
| |
|