ΦόρουμΠόρταλΕικονοθήκηΗμερολόγιοΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 14:12

Morniac έγραψε:
Mε σβηστα τα φωτα (εχω βαλει διακοπτη) πανω απο τις 4000 εχει 14.4V
Και πιο κάτω;
Κανονικά πρέπει να έχει 14,4 βολτ από τις 2000 σαλ. Και κυρίως με τα φώτα σβηστά! Πρόσεξέ το είναι σοβαρό!

ΥΓ Κάνεις κακό στον ανορθωτή σου αν δουλεύεις για ώρα την μηχανή με σβηστά φώτα. Και κυρίως πάνω από τις 2000-2500 σαλ. Θα τον "τηγανίσεις".
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 14:14

MARKOS-V έγραψε:
αρα να μην εχουμε πατημενο το φρενο στα....φαναρια;
Τι εννοείς; Σταματάς στα φανάρια; Laughing 

geiamas 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 14:17

Miskin έγραψε:

Καταρχήν μπράβο που μας βοηθάς να κατανοήσουμε αυτά τα "δισκολούτσικα" ηλεκτρολογικά. merci 
Εγώ προσπαθώ να τα κατανοήσω!...

study
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 16:01

gmavrid έγραψε:
.....
Θα παραθέσω τον παρακάτω σύνδεσμο ως αντίλογο:

Facts about shunt-based regulators

Ο βασιλιάς πέθανε! Ζήτω ο βασιλιάς!
Ή μήπως όχι?

βασιλιάς=shunt RR
βασιλιάς=series RR
Tι μας λέει λοιπόν ο "TimeBandit" του παραπάνω λίνκ;

"Myth: Shunt-based regulators cause the stator to run at max power output (100% of the time) regardless of the electrical demands on the bike.
i.e., if you have a 500 watt stator, and you’re bike is only consuming 100 watts currently, the stator is still producing the 500 watts by dumping (shorting) the excess 400 watts to ground!"


Παρακάτω παραδέχεται πως:

"It is true, however in that the stator does in-fact produce (move) 100% of the max rated AMPs being generated, but as I’ll explain below, this does NOT translate into wasted power/energy, and is as by design. Given that said, there is credence to the additional heat and horsepower loss argument, BUT only in the context of the 60 watt loss and not a 400 watt loss in the above example."

Παράγεται λέει, πράγματι, το 100% του αμπεράζ στον στάτη μας. Αυτό σαφώς δεν σημαίνει, συμφωνώ μαζί του, πως όλα αυτά τα αμπέρ παράγουν την μέγιστη ηλεκτρική ισχύ η οποία καταναλώνεται σαν θερμότητα πάνω στον στάτη μας. Αυτό αρχικά δεν με νοιάζει και πολύ! Εμένα με ενδιαφέρει που το 100% των αμπέρ κυκλοφορούν μέσα στις σπείρες του πηνίου μας. Δηλαδή καμιά 25αριά αμπέρ στα καλά καθούμενα και διαρκώς! Τα οποία μειώνονται αναλογικά μόνο κάτω από τις 3500 σαλ. Από κει και πάνω "τσίτα"! Αυτή η υπερβολικά μεγάλη κινούμενη ποσότητα ηλεκτρονίων είναι ικανή να ανεβάσει την θερμοκρασία στο πηνίο μας τόσο πολύ που για να το κρυώσουμε το βουτάμε σε καυτό λάδι! Αυτό δεν αμφισβητείται από κανέναν!

Επίσης αυτή η μεγάλη ροή ρεύματος συμβαίνει μέσα σε ένα περιστρεφόμενο και ισχυρό μαγνητικό πεδίο. Άρα όπως μας έμαθε ο γερο Lentz, αναπτύσσεται ένα άλλο μαγνητικό πεδίο που τείνει να φρενάρει το πρώτο. Σκεφτείτε πολλές δυνάμεις, μία για κάθε σπείρα του πηνίου μας, να αρπάζουν με τα "χέρια" τους αυτές τις ίδιες τις σπείρες του σύρματος και να προσπαθούν να φρενάρουν με τα "πόδια" τους το βολάν, αρπαγμένες όπως είναι από τα σύρματα. Πόσο θέλουν οι σπείρες να ξεχαρβαλώσουν και να σπάσει η ηλεκτρική τους μόνωση; Για μεγαλύτερη σιγουριά, ας πυρώσουμε πρώτα το σύρμα και ας το κρυώσουμε κατόπι βουτώντας το μέσα στο καυτό λάδι του κάρτερ.
"Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό", λέει ο "TimeBandit", γιατί είναι έτσι από την σχεδίαση: "...and is as by design."
Σαν να λέμε, δουλέψτε τα μοτέρ σας συνεχώς στις 10000 σαλ. Δεν είναι κακό! Σχεδιάστηκαν να το αντέχουν!...

Η ακριβής κατανόηση του τι συμβαίνει μέσα σε μία γεννήτρια με μόνιμους μαγνήτες, η οποία λειτουργεί σε συνθήκες δυναμικές με πολύ έντονα μεταβατικά φαινόμενα να λαμβάνουν χώρα, (σκεφτείτε πως βραχυκυκλώνεται κατά την λειτουργία της πολλές φορές το δευτερόλεπτο), αυτή την στιγμή με προσπερνά. Δεν μπορώ να κατανοήσω τι ακριβώς μπορεί να συμβαίνει πέρα από αυτά που ήδη περιγράφω. Και ελπίζω να μην παραβίασα κάποια από τις αρχές της θερμοδυναμικής ή του ηλεκτρομαγνητισμού! Αν κάποιος φίλος μπορεί να μας βοηθήσει παραπέρα ας το κάνει.
Για μένα έχει αξία και κυρίως πρακτική μέσα σε ένα τέτοιο φόρουμ, να προτείνουμε κάποιες λύσεις για την βελτίωση της λειτουργίας και της αξιοπιστίας της μοτοσυκλέτας μας.
Εγώ κατέθεσα ήδη την εμπειρία μου από την δοκιμή παρόμοιας λύσης σε προηγούμενη μοτοσυκλέτα μου. Σας έγραψα αναλυτικά τι παρατήρησα και πως το εξηγώ.

Τούτων δοθέντων λοιπόν σκέφτομαι σοβαρά να αντικαταστήσω τον ανορθωτή της μοτοσυκλέτας μου με έναν "series regulator". Και η πιο προσιτή λύση είναι η ελληνική.
Επίσης η περίπτωση της ιδιοκατασκευής με ιντριγκάρει αρκετά. Παρότι όμως έχω αρκετή ευχέρεια και εμπειρία στο κολλητήρι, δεν τα καταφέρνω εξ ίσου καλά με τα θεωρητικά ηλεκτρονικά. Και δεν έχω πια χρόνο για διαβάσματα τέτοιου είδους. Η σχεδίαση ενός τέτοιου κυκλώματος "series rectifier-regulator" δεν είναι κάτι δύσκολο για έναν ηλεκτρονικό μηχανικό. Έχω βρει κάποια σχέδια εκεί έξω αλλά προφανώς χρειάζονται βελτιώσεις και αλλαγές για να δουλέψουν σωστά και αξιόπιστα. Ίσως το δυσκολότερο κομμάτι είναι η ίδια η δοκιμή τους στην πράξη. Ποιος μπορεί να προσφέρει την μοτοσυκλέτα του στην επιστήμη; Ποιος πληρώνει τελικά "τα σπασμένα";
Αν υπάρξει μία ομάδα ανθρώπων που θέλει και μπορεί να προχωρήσουμε σε κάποια diy λύση είμαι πρόθυμος να συμμετέχω στο πρότζεκτ όσο μπορώ...

Basketball
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 19:42

Τούτων δοθέντων λοιπόν σκέφτομαι σοβαρά να αντικαταστήσω τον ανορθωτή της μοτοσυκλέτας μου με έναν "series regulator". Και η πιο προσιτή λύση είναι η ελληνική.



Για να καταλαβω θα βγαλεις τον μαμα που ειναι μια χαρα και που δεν εχει βγαλει ποτε προβλημα και θα βαλεις της Elecrtonic αν δεν κανω λαθος; scratch 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
vag strom rider
Member
Member


Ηλικία : 38
Τόπος : ΛΑΜΙΑ
Registration date : 15/07/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 21:32

Μία ερώτηση.... -Στο ρελαντί με φώτα xenon (35+35 watt) αναμμένα έχω 14,4 volt , όταν ανάβω τα προβολάκια xenon (35+35 watt) πέφτει στα 12,1 volt και όσο και να ανεβάσω στροφές δεν ανεβάζει volt ,με αποτέλεσμα σε ταξίδι 150 κμ με αναμμένα τα προβολάκια να αδιάζει η μπαταρια!!! τι μπορεί να φταίει ????
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 23:18

Στις 2500 χιλ.στροφες με κρυο κινητηρα και ολα αναμενα μετρηση πανω στην μπαταρια τη σου βγαζει?
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
vag strom rider
Member
Member


Ηλικία : 38
Τόπος : ΛΑΜΙΑ
Registration date : 15/07/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Σαβ Νοε 02 2013, 23:50

12.1 και αν το αφήσω ρελαντι πέφτει 11,8 (μόνο οταν είναι αναμμένα τα προβολάκια) οταν τα σβηνω ολα καλα! ρελαντι 14.+ και στης 2500rpm 14.5 - 14.6 !
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 00:12

Καπου βραχικυκλωνει καλοδιωση προβολακιων,προβολακια,η διακοπτης.
Δοκιμασε με σβηστει και αναμενη μηχανη μονο προβολακια τη καταναλωση εχει,και εναλαξ δοκιμασε να απομονωσεις και το ενα προβολακι.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
vag strom rider
Member
Member


Ηλικία : 38
Τόπος : ΛΑΜΙΑ
Registration date : 15/07/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 00:19

Γείναν όλα τα παραπάνω Τιποτα... τα εβαλα και απ'ευθείας πανω στην μπαταρία ...τα ιδια !!! θα ξηλωσω τα ξενον και θα βαλω led....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 00:41

Και καλα θα κανεις! Αλλα πριν μπεις σε νεα εξοδα ψαχτο λιγο ακομα μηπως φταιει κανα μπαλαστ.
Εγω παντος στη θεση σου θα πεισμωνα,ετσι μαθενεις.Wink 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
vag strom rider
Member
Member


Ηλικία : 38
Τόπος : ΛΑΜΙΑ
Registration date : 15/07/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 00:53

δοκίμασα και καινουριο κιτ ξενον (φιλου πριν τα τοποθετησει) τιποτα.... απ οτι καταλαβα δεν τα σηκωνει ολα μαζι . με το ενα προβολακι παει στα 13 βολτ ρελαντι. Οποτε 35+35 βατ φωτα και 10 βατ πορειας και 10 βατ πισω = 90 +κοντερ υποθετικα 10 βατ =100 βατ ! Υπαρχει τροπος να μετρησω τα βατ που βγαζει η μοτο μου????
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 01:35

vagelis01 έγραψε:
δοκίμασα και καινουριο κιτ ξενον (φιλου πριν τα τοποθετησει) τιποτα.... απ οτι καταλαβα δεν τα σηκωνει ολα μαζι . με το ενα προβολακι παει στα 13 βολτ ρελαντι. Οποτε 35+35 βατ φωτα και 10 βατ πορειας και 10 βατ πισω = 90 +κοντερ υποθετικα 10 βατ =100 βατ !
Υπαρχει τροπος να μετρησω τα βατ που βγαζει η μοτο μου????
Μέτρα το ρεύμα και την τάση και πολλαπλασίασέ τα. P=U*I

Κανονικά έχεις φορτία 110 βατ φώτα (αλογόνου) + 20 βατ φώτα στάσης + ανάφλεξη + αντλια + όργανα = 150-180 βατ στο ρελαντί. Οριακά τα σηκώνει δεν τα σηκώνει. Αλλά ώς τις 3500 σαλ η ισχύς ανεβαίνει σταδιακά στα 280 - 300 βατ. Δηλαδή σηκώνει και προβολάκια. Αν μάλιστα έχεις αλλάξει τα κύρια φώτα με ξενον, σηκώνει και δεύτερο ζευγάρι προβολάκια. (ξενον).
Έχεις βλάβη! Δεν ξέρω που....


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Κυρ Νοε 03 2013, 01:59, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 01:45

IKARUS έγραψε:
Τούτων δοθέντων λοιπόν σκέφτομαι σοβαρά να αντικαταστήσω τον ανορθωτή της μοτοσυκλέτας μου με έναν "series regulator". Και η πιο προσιτή λύση είναι η ελληνική.



Για να καταλαβω θα βγαλεις τον μαμα που ειναι μια χαρα και που δεν εχει βγαλει ποτε προβλημα και θα βαλεις της Elecrtonic αν δεν κανω λαθος; scratch 
Ναι!
Τι εννοείς "θα βγαλεις τον μαμα που ειναι μια χαρα και που δεν εχει βγαλει ποτε προβλημα";
Εδώ και μία βδομάδα προσπαθώ να εξηγήσω ότι δεν είναι μια χαρά... Χωρίς μεγάλη επιτυχία όπως φαίνεται!...Rolling Eyes


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Κυρ Νοε 03 2013, 02:00, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 01:49

vagelis01 έγραψε:
Γείναν όλα τα παραπάνω Τιποτα... τα εβαλα και απ'ευθείας πανω στην μπαταρία ...τα ιδια !!! θα ξηλωσω τα ξενον και θα βαλω led....
Το καλύτερο πράγμα θα κάνεις!
Κι εγώ υποπτεύομαι τα προβολάκια. Μπορεί κάτι στην εγκατάσταση, μπορεί κάποιο μπάλαστ. Πήγαινε σε ηλεκτρολόγο για έλεγχο.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 12:51

Εδώ και μία βδομάδα προσπαθώ να εξηγήσω ότι δεν είναι μια χαρά... Χωρίς μεγάλη επιτυχία όπως φαίνεται!...Rolling Eyes


Ετσι φαινεται! Γιατι απλα ο ανορθωτης καταναλωνει το παραπανισιο ρευμα της γενητριας γι'αυτο και ζεσταινετε παραπανω και οχι το βραχυκυκλωνει οπως λες,καπου κανεις λαθος,αν το βραχυκυκλωνε θα την εκαιγε με την μια.
Αν βαλεις μια λαμπα στο εναλασσομενο του πηνιου στα 3 κιτρινα καλωδια εχεις καταναλωσει,αν συνδεσεις ενα καλωδιο εχεις βραχυκυκλωμα και ακαριαιο καψιμο.
Συγουρα ο mosfet ειναι πιο καλος δεν ζεσταινετε τοσο δινει πιο σωστο ρευμα αλλα μονο αυτο,δεν θα βοηθησει στην μακροζωια των ποινιων. Αμα ερθει η ωρα τους λογω των πιο φθηνιαρικων υλικων οπως λες και του τηγανισματος που ισχυει αντε για σας! Αλλα με μια περιελιξη θα βγαλει καμια δεκαρια χρονια ακομα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 15:28

IKARUS έγραψε:
Εδώ και μία βδομάδα προσπαθώ να εξηγήσω ότι δεν είναι μια χαρά... Χωρίς μεγάλη επιτυχία όπως φαίνεται!...Rolling Eyes


Ετσι φαινεται!   Γιατι απλα ο ανορθωτης καταναλωνει το παραπανισιο  ρευμα της γενητριας γι'αυτο και ζεσταινετε παραπανω και οχι το βραχυκυκλωνει οπως λες,καπου κανεις λαθος,αν το βραχυκυκλωνε θα την εκαιγε με την μια.
Αν βαλεις μια λαμπα στο εναλασσομενο του πηνιου στα 3 κιτρινα καλωδια εχεις καταναλωσει,αν συνδεσεις ενα καλωδιο εχεις βραχυκυκλωμα και ακαριαιο καψιμο.
Συγουρα ο mosfet ειναι πιο καλος δεν ζεσταινετε τοσο δινει πιο σωστο ρευμα  αλλα μονο αυτο,δεν θα βοηθησει στην μακροζωια των ποινιων. Αμα ερθει η ωρα τους λογω των πιο φθηνιαρικων υλικων οπως λες και του τηγανισματος  που ισχυει αντε για σας! Αλλα με μια περιελιξη θα βγαλει καμια δεκαρια χρονια ακομα.
Επιτέλους, ένας χριστιανός διατυπώνει αντίλογο!
Αγαπητέ Ίκαρε!
Σίγουρα έχεις μία εικόνα για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα φόρτισης. Αν και, επίτρεψε μου να πω, όχι εντελώς σαφή... Θα μου επιτρέψεις με την ιδιότητα μου, του ηλεκτρολόγου μηχανικού, να προσπαθήσω να αποσαφηνίσω κάποιες έννοιες, απλοποιώντας ίσως κάπως την πραγματικότητα.

"ο ανορθωτης καταναλωνει το παραπανισιο  ρευμα της γεννητριας"

Το ρεύμα δεν καταναλώνεται. Το ρεύμα ρέει από την πηγή (γεννήτρια) στο φορτίο (πχ λάμπα), το διαπερνά και καταλήγει ολόκληρο στην γή του κυκλώματος. Δεν χάνεται ούτε ηλεκτρόνιο στην πορεία!

Η ενέργεια που κουβαλάει το ρεύμα "καταναλώνεται" . Στην πραγματικότητα αλλάζει μορφή. Από ηλεκτρική ενέργεια γίνεται θερμική ενέργεια μέσα στη λάμπα ή κινητική ενέργεια μέσα στο μοτόρι του βεντιλατέρ.

Δηλαδή το ρεύμα έρχεται από την γεννήτρια με μεγάλο τσαμπουκά (με μεγάλη τάση). Περνάει μέσα από τη λάμπα όπου σταδιακά χάνει τον τσαμπουκά του (την τάση του) και με κατεβασμένα αφτιά επιστρέφει πίσω στην "γη" του κυκλώματος. Χάνοντας όμως τον τσαμπουκά του μέσα στο φορτίο αποδίδει την ενέργεια που κουβαλούσε παράγοντας ισχύ.

" και οχι το βραχυκυκλωνει οπως λες,καπου κανεις λαθος "

Δεν το λέω εγώ βρε Ικαρε. Η Suzuki το λέει:

" SUZUKI DL-650 - SERVICE MANUAL
Παράγραφος 8
Σελίδα 7
ELECTRICAL SYSTEM
ELECTRICAL SYSTEM 8-7
CHARGING SYSTEM "


Στο παρακάτω σχηματικό, που δεν το έβγαλα από το μυαλό μου αλλά το δανείστηκα από το "Βιβλίο του Σερβις" του Vstrom, η Σουζουκι μας περιγράφει γλαφυρά πως βραχυκυκλώνεται η γεννήτρια δια μέσου των θυρίστορ του ανορθωτή/ρυθμιστή τάσης. "Μια εικόνα = χίλιες λέξεις!":



Δεν πρόκειται ούτε για μυστικό ούτε για παρεξήγηση. Είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες σ αυτούς που ασχολούνται πως οι τύπου "shunt" ανορθωτές (για την ακρίβεια οι ρυθμιστές τάσης μέσα στους ανορθωτές) έτσι δουλεύουν.


"Αν βαλεις μια λαμπα στο εναλασσομενο του πηνιου στα 3 κιτρινα καλωδια εχεις καταναλωσει,αν συνδεσεις ενα καλωδιο εχεις βραχυκυκλωμα και ακαριαιο καψιμο."

Αυτό που λες για το ακαριαίο κάψιμο Ίκαρε έχει ενδιαφέρον. Δεν το έχω δοκιμάσει και δεν ξέρω. Εσύ έχεις βραχυκυκλώσει ποτέ πηνίο και σου κάηκε ακαριαία; Ακαριαία θα πει "τσαφ και τέρμα". Ούτε καπνοί δεν προφταίνουν να βγουν. Οι ασφάλειες πχ σε βραχυκύκλωμα καίγονται "ακαριαία".

Θα ήθελα να μάθω την εμπειρία σου, γιατί εγώ έχω σοβαρούς λόγους να πιστεύω πως το πηνίο δεν θα καεί. Τουλάχιστον όχι ακαριαία. Μπορεί να καεί αλλά μετά από αρκετά δευτερόλεπτα ή ακόμα και λεπτά. Και αυτό γιατί το πηνίο μας είναι φτιαγμένο από σύρμα περίπου ενός καρέ (=1mm2). Για να καεί (τσαφ και κάτω) ένα τέτοιο σύρμα θα πρέπει να το διαπεράσουν στιγμιαία αν όχι εκατοντάδες τουλάχιστον όμως κάποιες δεκάδες αμπέρ. Και η γεννητριούλα μας με τα 8-9 αμπεράκια ανά φάση, και στο ρελαντί ακόμα λιγότερα, δεν έχει την δύναμη να το κάψει η φουκαριάρα τσαφ και κάτω! Μόνο να το ψήσει σιγά σιγά μπορεί.

Αλλά ούτε τα θυρίστορ του "ανορθωτή-ρυθμιστή" δεν βραχυκυκλώνουν έτσι εν ψυχρώ και διαρκώς το πηνίο μας. Το βραχυκυκλώνουν μεν αλλά "με τρόπο". Κατ’ αρχήν τα θυρίστορ έχουν έστω και μία μικρή εσωτερική αντίσταση. Άρα καταναλώνουν και αυτά μια ισχύ (είναι φορτία) γι’ αυτό και ζεσταίνεται ο ανορθωτής. Τα θυρίστορ είναι στην πραγματικότητα διακόπτες που ανοιγοκλείνουν πολύ γρήγορα. Όταν η τάση της γεννήτριας ανέβει πάνω από τα 14,5 βολτ, (και στιγμιαία αρκετά πιο πάνω), αυτά κλείνουν στιγμιαία, (όλα στιγμιαία συμβαίνουν εδώ), βραχυκυκλώνοντας την γεννήτρια και ρίχνουν έτσι την τάση στο σχεδόν "μηδέν". Μετά σχεδόν ακαριαία ανοίγουν και η τάση αρχίζει πάλι να ανεβαίνει. Όταν ξανανέβει η τάση πάλι πάνω από τα 14,5 βολτ, ξανά-βραχυκυκλώνουν και ούτω καθεξής... Αυτό συμβαίνει πολλές φορές το δευτερόλεπτο δεδομένου πως η συχνότητα του ρεύματος που παράγει η γεννήτρια μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 500 Hz. Ο μέσος όρος της μέγιστης τάσης πριν την βραχυκυκλώσουν τα θυρίστορ με την μηδενική βραχυκυκλωμένη τάση μας δίνει τα 14,5 βολτ που έχουμε ανάγκη για την μπαταρία μας. Περίπου ο μέσος όρος είναι. (Ας πούμε...)

Τα mosfet Ίκαρε, έχεις απόλυτο δίκιο σε ότι λες, δεν βοηθούν στην μακροζωία των πηνίων. Ίσα ίσα, επειδή έχουν μικρότερη εσωτερική αντίσταση, (γι’ αυτό ζεσταίνονται λιγότερο), βραχυκυκλώνουν πιο άμεσα πιο "βάρβαρα" τα πηνία μας. Τα βραχυκυκλώνουν όμως και πιο ακαριαία. Για λιγότερο χρόνο.
Γενικά οι "mosfet" είναι πιο αξιόπιστοι και πιο μοντέρνοι ανορθωτές. Τέτοιον ανορθωτή θα έβαζα κι εγώ Ίκαρε αν δεν υπήρχαν ακόμα καλύτεροι. Και αυτοί είναι οι "series rectifier/regulator"
Και έχουμε ήδη πει τόσα γι αυτούς...

Εν κατακλείδι, γιατί να μην σώσω τα "μαμά" πηνία αλλάζοντας έναν ανορθωτή πιο σωστό λειτουργικά και πολύ πιο φτηνό και εύκολο στην τοποθέτηση; Θα σου πουλήσω μάλιστα τον δικό μου πολύ φτηνά αφού τον θεωρείς σωστό... Wink 
Είναι καλύτερα κατά την γνώμη σου να τα κάψω και μετά να ψάχνομαι για περιελίξεις και ενδεχομένως μπαταρία και καινούριο ανορθωτή;
Με τον ανορθωτή που σκέφτομαι να τοποθετήσω τα πηνία ενδεχομένως θα ζήσουν για πάνω από εκατό χρόνια.
Συν η καλύτερη και οικονομικότερη στα καύσιμα λειτουργία της μηχανής. Τα έχω περιγράψει αναλυτικά...


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Χείρων στις Κυρ Νοε 03 2013, 21:22, 5 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Jim The Greek
Member
Member


Ηλικία : 26
Τόπος : Θεσσαλονίκη - Γκραν Κανάρια
Registration date : 02/11/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 16:57

study study study 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Κυρ Νοε 03 2013, 17:54

Ας δούμε και ένα σχηματικό ενός "shunt rectifier / regulator". Δηλαδή ενός ανορθωτή σαν κι αυτόν που φοράνε τα Vstrom από την μαμά τους.
Δεν θυμάμαι που το βρήκα για να αναφέρω την πηγή αλλά κάποια στιγμή θα το ξαναβρώ...



Όπως βλέπετε πρόκειται για κάτι απλό. Πέντε στοιχεία (R1, Z1, D1, D2, R2, C1), αποτελούν το κύκλωμα επιτήρησης τάσης. Όταν η τάση ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο, το τρανζίστορ Q1 άγει και στέλνει σήμα-παλμό στις πύλες των SCR (Θυρίστορ) Αυτά με την σειρά τους άγουν συνδέοντας τις φάσεις της γεννήτριας στην γη. Δηλαδή βραχυκυκλώνοντας την στιγμιαία.

Σαν κατασκευή είναι πολύ εύκολο. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να καλύψεις σωστά τα στοιχεία του κυκλώματος με ρητίνη. Το κόστος κατασκευής είναι επίσης πολύ μικρό. Άντε κανένα τριαντάρι μαζί με την ψύκτρα και την φίσα για μας τους κοινούς θνητούς.
Τα mosfet θα είναι ελάχιστα πιο σύνθετα σαν κατασκευές και ίσως ελάχιστα ακριβότερα.

Εγώ όμως δεν ψήνομαι για παρόμοια ιδιοκατασκευή. Με ενδιαφέρει ο ανορθωτής ρυθμιστής σειράς...


Σχόλιο:
Για την Shindengen που είναι γίγαντας στον χώρο των ημιαγωγών και που ενδεχομένως αυτά τα φτιάχνει πάνω σε ένα τσιπ πυριτίου, το κόστος δε θα είναι παραπάνω από ένα ευρώ. Άντε ενάμιση ευρώ με τα αλουμίνια τις ρητίνες και τις φίσες τα οποία αγοράζει με τις καραβιές. Τα διαθέτει στην βιομηχανία μοτοσυκλετών κατά εκατομμύρια, ουσιαστικά είναι ο μοναδικός προμηθευτής, προς 3-5 ευρώ το κομμάτι. Και της έχουν επιβάλει να μην τα διαθέτει στην αγορά απ ευθείας. Η διάθεση στην λιανική γίνεται μέσω του δικτύου αντιπροσώπων που έχουν οι βιομηχανίες μοτοσυκλετών σαν γνήσια ΟΕΜ ανταλλακτικά. Και τα πιάνουμε τελικά στα χέρια μας εμείς οι φουκαράδες γεμάτοι δέος για την υψηλη τεχνολογία που "λογικό είναι να κοστίζει ακριβά!".....  

.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Δευ Νοε 04 2013, 02:19

Eνταξει γραψε λαθος για το ακαριαια! δευτερολεπτα η και λεπτο ΟΚ! αλλα θα το καψει!
Πως μπορει λοιπον το πηνιο μετα απο τοσα βραχικυκλωματα που του κανει ο ανορθωτης να αντεχει  10 χρονια? τουλαχιστον στο δικο μου, και οχι μονο! φιλος με 650 του 03 ειναι μια χαρα, με πιο καινουρια dl 650 που προφανως εχουν σκαρτεψει τα υλικα του πηνιου μιας και οι ανορθωτες ειναι ιδιοι εχουν καει μεσα σε λιγα χρονια!
Γιατι λοιπον πρεπει να φταιει ο ανορθωτης και οχι αστοχια υλικου του πηνιου?
Ενταξει δεν ειμαι ηλεκρολογος και δεν μπορω να διαφωνησω και πολυ μαζι σου που κατεχεις το θεμα αρκετα, αλλα αν υπηρχε τετοιο θεμα με τους ανορθωτες με τοσα που εχουν αλλαξει πανω στις μοτοσυκλετες στο περασμα των χρονων γιατι αυτον τον αφησαν ετσι? Μηπως επειδη δουλευει μια χαρα και δεν εχει κανενα θεμα?  Η μηπως εμεις ψειριζουμε πολυ τη μαιμου?  
   
Παντος να σου πω και εγω πως οταν μου καηκε το πηνιο, ειχα μπει σ'αυτο το τρυπακι για να βαλω mosfet και μαλιστα τον ειχα βρει και κανα 40€ του R1 γιατι νομιζα πως μπορει να ειχε κανει τη ζημια αυτος,αλλα ρωτωντας τους πιο ειδικους και μαλιστα και τον Κυρ Βασιλη που βρηκα στο τελος που μου εφτιαξε το πηνιο, που κατειχε αρκετα το θεμα και με τους ανορθωτες, με διαφωτησαν για το τηγανισμα του πηνιου και πως ο ανορθωτης δεν ειχε να κανει παρα μονο αν τα ειχε παιξει και το βραχικυκλωνε που αυτο φαινεται με μετρηση οπως λεει και στο μανουαλ.
Και βεβαια το τηγανισμα συνεβη και σ'εμενα γιατι το καναρινι μου δουλευει αρκετα μεσα στην πολη και πολυ στο πλαγειο σταντ για διαφορες εργασιες και πηραματισμους.

Και λεω τωρα εγω το να δωσεις 40-50€ για ενα πιο καλο ανορθωτη του τυπου που λες Βαγγελη και να γλιτωσεις το καψιμο του πηνιου εαν και οταν το καταλαβαινω και θα το εκανα,  το να δωσεις 100€ και βαλε ομως που τοσα θα δωσεις και για την επησκευη του πηνιου και που μπορει και παλι να σου καει αμα πολυκεριστει και τσουρουφλιστει με το λαδι  δεν ειναι λαθος?



Edit:
Για συνεχισε παντος Basketball  εμενα μου αρεσει το ψειρισμα μονο μην ειναι δαγκωμα στο τελος ενταξει? Ειχε ξανασυμβει παλιοτερα και πολλους τους ποναει ακομα ο kolaraki .
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Morniac
vstromhellasforum Enthusiast
vstromhellasforum Enthusiast


Ηλικία : 73
Τόπος : Οχι εδω παντως
Registration date : 28/04/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Δευ Νοε 04 2013, 16:28

Μια ερωτηση.....ποτε "καιγεται" ο ανορθωτης στο Vstrom ?
Και περιμενω απαντηση απο ατομα που εχουνε αλλαξει ?
Και ποσα ειναι τα παιδια αυτα?

Εχω Κ4 και δεν εχω αλλαξει ποτε (επειδη ειμαι γκαντεμης αυριο θα μου καει) αλλα και να καει κλαιν μαιν 10 χρονια περασαν

Τι θελω να πω....οτι πχ πιασαμε το θεμα γιατι κατασκευαζεται ετσι μια λαμπα ενω επρεπε αλλιως που στην ουσια λογω κοστους δεν εχει νοημα

ps:
Χείρων έγραψε:
Morniac έγραψε:
Mε σβηστα τα φωτα (εχω βαλει διακοπτη) πανω απο τις 4000 εχει 14.4V
Και πιο κάτω;
Κανονικά πρέπει να έχει 14,4 βολτ από τις 2000 σαλ. Και κυρίως με τα φώτα σβηστά! Πρόσεξέ το είναι σοβαρό!

ΥΓ Κάνεις κακό στον ανορθωτή σου αν δουλεύεις για ώρα την μηχανή με σβηστά φώτα. Και κυρίως πάνω από τις 2000-2500 σαλ. Θα τον "τηγανίσεις".
απο το ρελαντι εχω 14.4V και εννοειται οτι τα αναβω στην πορεια.Απλα επειδη εχω Κ4 και δεν εχει ρελε κατα τη μιζια εβαλα διακοπτη

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.youtube.com/watch?v=XoMngonBiO8
IKARUS
Member
Member


Ηλικία : 46
Τόπος : Καπου ψιλα με θεα
Registration date : 26/01/2012

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Δευ Νοε 04 2013, 20:28

"Morniac"]Μια ερωτηση.....ποτε "καιγεται" ο ανορθωτης στο Vstrom ?
Και περιμενω απαντηση απο ατομα που εχουνε αλλαξει ?
Και ποσα ειναι τα παιδια αυτα?

Την πιο σωστη ερωτηση εκανες Exclamation cheers  ειμαι περιεργος και εγω να μαθωExclamation  



ΥΓ Κάνεις κακό στον ανορθωτή σου αν δουλεύεις για ώρα την μηχανή με σβηστά φώτα. Και κυρίως πάνω από τις 2000-2500 σαλ. Θα τον "τηγανίσεις"

11 χρονον μηχανη με τα φωτα συνεχεια σβηστα και δεν εχει παθει τιποτα ο ανορθωτης γιατιQuestion scratch
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Τετ Νοε 06 2013, 15:10

Morniac έγραψε:

Εχω Κ4 και δεν εχω αλλαξει ποτε (επειδη ειμαι γκαντεμης αυριο θα μου καει) αλλα και να καει κλαιν μαιν 10 χρονια περασαν
.

Αρκεί να μην καεί όταν θα είσαι διακοπές.....

Δέκα χρόνια και πόσα χιλιόμετρα;

Morniac έγραψε:
Τι θελω να πω....οτι πχ πιασαμε το θεμα γιατι κατασκευαζεται ετσι μια λαμπα ενω επρεπε αλλιως που στην ουσια λογω κοστους δεν εχει νοημα
Δεν έχει νόημα; Γιατί το ισοπεδώνεις; Δεν είναι μόνο το κόστος αλλά και άλλα εξίσου σοβαρά.
Η βελτίωση της αξιοπιστίας και η εξέλιξη και νόημα έχουν και σοβαρά είναι.
Θα σε πείραζε αν αυτά τα 10 χρόνια που έχεις την μηχανή σου γλίτωνες 2% ή 3% καύσιμο; Δηλαδή ακόμα και μισό τόνο βενζίνη; Μισό τόνο που τώρα τον έκαψες και τον αναπνέεις κι εσύ και η γυναίκα σου και το παιδί σου. Και να πω ότι δεν τον πλήρωσες;...  Rolling Eyes 

Θα σε πείραζε να ακούς την μηχανή σου να δουλεύει πιο γλυκά στο ρελαντί και να επιταχύνει πιο "αεράτα" με ελάχιστο γκάζι;
Θα σε πείραζε να παίρνει πιο εύκολα μπροστά;
Αυτά τα πράγματα διερευνούμε εδώ πέρα...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χείρων
Member
Member


Ηλικία : 52
Registration date : 30/08/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Τετ Νοε 06 2013, 15:30

IKARUS έγραψε:


ΥΓ Κάνεις κακό στον ανορθωτή σου αν δουλεύεις για ώρα την μηχανή με σβηστά φώτα. Και κυρίως πάνω από τις 2000-2500 σαλ. Θα τον "τηγανίσεις"

11 χρονον μηχανη με τα φωτα συνεχεια σβηστα και δεν εχει παθει τιποτα ο ανορθωτης γιατιQuestion scratch
Να μην το πεις ούτε του παπά!  Wink 
11 χρόνια και πόσα χιλιόμετρα;

Γενικά μία ηλεκτρονική συσκευή αντέχει κάποιες χιλιάδες ώρες λειτουργίας σε μία "α" θερμοκρασία λειτουργίας. Αν αυτή η θερμοκρασία ανέβει κατά 20 βαθμούς η συσκευή θα αντέξει τον μισό χρόνο.
ΠΧ
6000 ώρες λειτουργίας στους 50 βαθμούς (με τα φώτα ανοιχτά) και 3000 ώρες στους 70 βαθμούς (με τα φώτα σβηστά).
Αν υποθέσουμε ότι ανάβεις τα φώτα κάποιες ώρες, βράδυ, ταξίδια κλπ, τότε ας πούμε το όριο ζωής πάει στις 4000 ώρες.
4000 ώρες επί 20 χαω μέσος όρος μας δίνουν όριο ζωής τα 80.000 χιλιόμετρα.
Με τα φώτα διαρκώς ανοιχτά το όριο ζωής θα έφτανε τα 120.000 χιλιόμετρα.
Τα νούμερα είναι ενδεικτικά. Μην τα πάρετε τοις μετρητοίς!

Για κάνε αν θέλεις ένα εύκολο πείραμα: Πιάσε τον ανορθωτή μετά από κάμποση ώρα λειτουργίας με σβηστά φώτα και πες μας πόσο ζεστός σου φαίνεται.
Αν θέλεις κάνε το ίδιο και με αναμμένα φώτα.
Δεν το έχω κάνει γιατί δεν έχω βάλει διακόπτη ακόμα και είμαι περίεργος να μου πεις τι διαφορά θερμοκρασίας θα παρατηρήσεις.
Basketball
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Morniac
vstromhellasforum Enthusiast
vstromhellasforum Enthusiast


Ηλικία : 73
Τόπος : Οχι εδω παντως
Registration date : 28/04/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...   Τετ Νοε 06 2013, 16:25

Εχω κοντα στα 43000 αλλα.....το πηρα μεταχειρισμενο με 17000 ....τωρα εαν αυτα ειναι αληθινα (?)

ps:οπα ...μισο λεπτο....2013-2004=9....γιατι ρε μου μεγαλωνεται τον Vrουτο ??
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.youtube.com/watch?v=XoMngonBiO8
 

Το "πως" και το "γιατί" των πηνίων των ανορθωτών κλπ...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 3 από 6Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2, 3, 4, 5, 6  Επόμενο

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ-ΑΝΑΒΑΤΗΣ :: Ηλεκτρικά-
Μετάβαση σε: