Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.



 
ΦόρουμΕικονοθήκηLatest imagesΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
panoslarissa
Member
Member


Ηλικία : 49
Τόπος : Λάρισα
Registration date : 03/06/2009

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΤρι Φεβ 01 2011, 08:27

Μπράβο ρε Σάκη χρήσιμα post και μια καλή υπενθύμιση για όλους. Τα χρήματα που δίνουμε για την ασφάλεια μας δεν είναι χαμένα χρήματα μας εξασφαλίζουν την ζωή μας...

OK OK OK OK OK OK OK OK

bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
sakisBT
Member
Member
sakisBT

Ηλικία : 49
Τόπος : ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 23/10/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Σωστή και ασφαλής οδήγηση σε γκρούπ με μηχανές    Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΠαρ Φεβ 04 2011, 20:46

Σωστή και ασφαλής οδήγηση σε γκρούπ με μηχανές


Σε όλους αρέσουν οι διαδρομές με τις μηχανές, ειδικά όταν είναι με καλή παρέα. Υπάρχουν όμως κάποιοι κανονισμοί και κάποια σημεία προσοχής για σωστή και ασφαλή οδήγηση σε γκρουπ. Το Bikers.com.cy τα εντοπίζει και σας συμβουλεύει πως να περάσετε ακόμα καλύτερα όταν ταξιδεύετε σε γκρουπ με άλλες μοτοσυκλέτες.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόλαυση από μια μοναχική βόλτα με την μοτοσυκλέτα, είτε μέσα στην πόλη, είτε στα στροφιλίκια του βουνού άλλα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχουν όμως και οι στιγμές που όλοι μας βρεθήκαμε να οδηγάμε παρέα με άλλους σε γκρουπ με πολλές μοτοσυκλέτες. Έχει και η παρέα την ομορφιά της, πως να το κάνουμε, δεν μπορούμε να οδηγάμε πάντα μόνοι μας. Αντίθετα, οι ομαδικές εξορμήσεις είναι μια ευκαιρία να μοιραζόμαστε με άλλους την αγάπη μας για την μοτοσυκλέτα, αλλά και να ανταλλάζουμε απόψεις και γνώσεις.

Η οδήγηση σε γκρουπ όμως, έχει και τους κινδύνους της αν δεν οργανωθεί σωστά.

Είτε πάμε για καφέ στην Λάρνακα με ένα-δύο φίλους, είτε πάμε σε μεγάλη εκδρομή με το τοπικό κλαμπ στην Παφο, πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανονισμούς για να περνάμε όλοι καλά και να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις.

Βασικός κανόνας, το γκρουπ συμπεριφέρεται πάντα σαν κοπάδι. Όταν κάνει κάποιος κάτι λάθος, το ποιο πιθανόν είναι να το κάνουν όλοι ασυναίσθητα.



Οργάνωση Διαδρομής

Η διαδρομή πρέπει να είναι προκαθορισμένη, ειδικά όταν στο γκρουπ υπάρχουν πολλές μοτοσυκλέτες. από την αρχή πρέπει να υπάρχει μια διαδρομή η οποία να έχει στάσεις, σημεία συνάντησης και τους ακριβείς δρόμους που θα ακολουθηθούν.

Στην διαδρομή πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον μια ευκαιρία για ανεφοδιασμό (υπάρχουν και μηχανές που έχουν μικρή αυτονομία) και μια στάση για καφέ ή για τσίμπημα.

Όταν κάποιος μοτοσυκλετιστής χάσει για κάποιο λόγο τους υπόλοιπους, θα ξέρει ότι θα τους βρει στην επόμενη στάση. Αν δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο μοτοσυκλετιστής να χαθεί και να καθυστέρηση όλο το γκρουπ ή ακόμα χειρότερα να αγχωθεί (ειδικά όταν είναι αρχάριος) και να αρχίσει να τρέχει για να προλάβει το γκρουπ, βάζοντας σε κίνδυνο τον εαυτό του.

Καλό θα ήταν στην αφετηρία μεγάλων εκδρομών να ετοιμάζετε και να δίδετε ένα φυλλάδιο με:

* Την διαδρομή αναλυτικά με τις στάσεις και τα σημεία συνάντησης.
* Κινητά τηλέφωνα των αρχηγών του γκρουπ.
* Βασικές οδηγίες συμπεριφοράς στον δρόμο.



Σειρά Οδήγησης

Πολλές φορές γίνεται η λάθος εισήγηση, να οδηγήσει το γκρουπ η ποιο αργή μοτοσυκλέτα ή ο ποιο αρχάριος αναβάτης.

Μπορεί πραγματικά ένας αρχάριος αναβάτης και/ή μια αργή μοτοσυκλέτα να οδηγήσουν ένα γκρουπ άλλων, ποιο έμπειρων μοτοσυκλετιστών;

Στις πλείστες περιπτώσεις όχι. Πρώτα, πρώτα η ταχύτητα τους θα είναι απελπιστικά αργή με αποτέλεσμα οι ανυπόμονοι (και ασυνείδητοι) να προσπερνούν και να κάνουν του κεφαλιού τους βάζοντας σε κίνδυνο όλο το γκρουπ. Το ποιό πιθανόν επίσης είναι να μην ξέρουν τόσο καλά την διαδρομή ή να αγχώνονται (σαν αρχάριοι) στην πρώτη δυσκολία με αποτέλεσμα να συγχύζουν όλο το γκρουπ.

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη σειρά οδήγησης;

Το καλύτερο σενάριο είναι το γκρουπ να οδηγεί ένας πολύ έμπειρος αναβάτης. Συνήθως αυτός που διοργανώνει την εκδρομή, δηλαδή αυτός που ξέρει και την διαδρομή καλύτερα και ξέρει πως να αντιδράσει σε σταυροδρόμια και κομμένους δρόμους.

Στο τέλος του γκρουπ πρέπει να τοποθετείται ένας άλλος πάλι έμπειρος αναβάτης με σχετικά γρήγορη μηχανή ο οποίος θα ξέρει επίσης καλά την διαδρομή και να έχει κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τον πρωτοπόρο. Αν όχι με ενδοεπικοινωνία, τουλάχιστον με κινητό τηλέφωνο (βασιζόμενος πάντα ότι ο πρωτοπόρος θα το ακούσει ή θα το νιώσει στην δόνηση αν συμβεί κάτι).

Ο τελευταίος αυτός αναβάτης, παρατηρεί και προσέχει για τυχών βλάβες, για ξεκομμένες από το γκρουπ μοτοσυκλέτες και για τυχών ατυχήματα.

Μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη, πρέπει να οδηγούν μπροστά στην γραμμή οι αρχάριοι οδηγοί και ποιό πίσω οι έμπειροι, με τον τρόπο αυτό οι έμπειροι προστατεύουν τους αρχάριους.



Βασικοί Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς

1. Απαγορεύεται το προσπέρασμα
2. Οδηγούμε με βάση την μηχανή πίσω μας, όχι την μηχανή μπροστά μας.

Είναι επικίνδυνο και γενικός αχρείαστο να προσπερνάμε άλλες μηχανές όταν οδηγάμε σε γκρουπ.

Τον ρυθμό του γκρουπ τον ορίζει ο πρωτοπόρος, με βάση φυσικά την ταχύτητα που μπορούν να οδηγήσουν όλοι, και όλοι πρέπει να τον σεβαστούν.

Συμφωνούμε να οδηγήσουμε σε γκρουπ, με την λογική ότι δεχόμαστε ότι θα οδηγάμε όλοι μαζί με ρυθμό ανεκτό από όλους για να περάσουμε ωραία και να καταλήξουμε κάπου.

Το να προσπεράσω μια ποιο αργή μοτοσυκλέτα ή το να κάνω επίδειξη δύναμης της δικής μου μηχανής, κερδίζει μόνο εντυπώσεις του τύπου «Τι μ*****ς που είναι αυτός». Επίσης βάζει σε κίνδυνο την ακεραιότητα και την ασφάλεια του γκρουπ.

Αν κάποιος νιώθει ότι δεν μπορεί να αντέξει τον αργό ρυθμό του γκρουπ, μπορεί άνετα στην επόμενη στάση να ζητήσει και αν συμφωνούν όλοι, να αυξηθεί λίγο η ταχύτητα. Και πάλι όμως μπορεί άνετα να δηλώσει ότι θέλει να τρέξει λίγο και θα πάει μπροστά μόνος του και ότι θα ξανασυναντηθεί με το γκρουπ σε άλλο σημείο του δρόμου ή στην επόμενη στάση.



Δεν παίζουμε «Ακολούθα τον αρχηγό». Φροντίζουμε πάντα να έχουμε τουλάχιστον μια μοτοσυκλέτα πίσω μας, σε απόσταση που να την βλέπουμε από τα καθρεφτάκια. Με τον τρόπο αυτό, δεν χωρίζεται το γκρουπ σε κομμάτια και όλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλο. Είναι ποιο εύκολο να περιμένεις κάποιον παρά να προσπαθείς να προλάβεις κάποιον. Ο αρχηγός του γκρουπ δεν μπορεί να έχει υπόψιν του όλο το γκρουπ πίσω του, μπορεί να βλέπει μία το πολύ δύο μηχανές πίσω. Αν όλοι φροντίζουν να έχουν μηχανές πίσω τους, τότε το γκρουπ θα ταξιδεύει με πολύ ποιο σταθερές ταχύτητες και φυσικά χωρίς να χάνεται κανένας.



Οδηγώντας στην πόλη – χωρίο.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην οδήγηση ενός γκρουπ μέσα σε ένα χωρίο ή πόλη από την οδήγηση σε ένα αυτοκινητόδρομο.

Η βασική διαφορά είναι απλή. Ο δρόμος ενός χωρίου, π.χ. του Τροόδους, δεν χωράει πολλές μηχανές. Είναι λάθος να μπαίνουν όλες οι μηχανές την ίδια ώρα μέσα στο χωρίο. Θα δημιουργηθούν προβλήματα όχι μόνο με το γκρουπ αλλά και με αυτοκίνητα που θέλουν να περάσουν μέσα από τους δρόμους του χωρίου.

Καλό θα ήταν, να χωριστούν οι μηχανές σε ποιό μικρά γκρουπ, να μπουν στο χωρίο με την σειρά και να συναντηθούν έξω από το χωρίο σε ποιό μεγάλο δρόμο.



Θέσεις Οδήγησης

Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ζωτική σημασία έχει η θέση οδήγησης της κάθε μοτοσυκλέτας στο γκρουπ.

Ο βασικός κανόνας είναι, ο πρώτος αναβάτης κρατά πάντα την δεξιά πλευρά της λωρίδας (αντίθετα αν είναι στην Ελλάδα J ), ο δεύτερος κρατά την αριστερή, ο τρίτος πάλι την δεξιά και πάει λέγοντας μέχρι το τέλος. (βλέπε σχήμα)Image

Με τον τρόπο αυτό, ο πρώτος μοτοσυκλετιστής (και ο αρχηγός του γκρουπ) βλέπει τι συμβαίνει στον δρόμο μπροστά από το ίσως προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αν κρατούσε την αριστερή πλευρά της λωρίδας θα αναγκαζόταν να σηκώνετε για να δει πάνω από το αυτοκίνητο.

Οι υπόλοιποι οδηγούν εναλλάξ για να μπορεί να βλέπει ο ένας τον άλλο πρώτον και δεύτερον και σημαντικότερο, σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να μην τρακάρει ο ένας πάνω στον άλλο.

Με την λογική του εναλλάξ, δεν μπορούν να ανακατευτούν αυτοκίνητα στο γκρουπ. Αν οδηγούν όλοι οι μοτοσυκλετιστές στην αριστερή πλευρά της λωρίδας, σίγουρα κάποιος πανέξυπνος αυτοκινητιστής θα προσπαθούσε να προσπεράσει στριμώχνοντας όλες τις μηχανές στην άκρη του δρόμου. Ακόμα χειρότερα αν οδηγούν στην δεξιά πλευρά της λωρίδας και το αυτοκίνητο προσπαθήσει να προσπεράσει από αριστερά.

Στα προσπεράσματα, πρέπει να προσπερνούν δύο μοτοσυκλέτες κάθε φορά. Όχι όλοι μαζί και σίγουρα όχι περισσότερες από δύο μοτοσυκλέτες.

Ο πρώτος βλέπει τον δρόμο μπροστά, σιγουρεύετε ότι μπορεί να προσπεράσει εκείνος και ο πίσω αναβάτης και κάνει νόημα για προσπέραση.

Μετά οι άλλοι δύο αναβάτες και πάει λέγοντας.

Έτσι προσπερνούν όλοι με ασφάλεια και διατηρούν την ακεραιότητα του γκρουπ.



Τα ταξίδια με γκρουπ είναι διασκεδαστικά και όταν τα οργανώνεις αλλά και όταν τα ζεις. Αξίζουν όλες τις προσπάθειες της οργάνωσης και προσφέρουν απίστευτες στιγμές. Το νόημα όμως είναι τα ταξίδια αυτά να γίνονται με βάση την ακεραιότητα του γκρουπ και την γενική ευχαρίστηση και διασκέδαση. Πάνω από όλα όμως είναι η ασφάλεια του γκρουπ αλλά ποιο σημαντική η προσωπική ασφάλεια του κάθε ενός που συμμετέχει.

Τα καλύτερα ταξίδια που έχω πάει, είναι τα ταξίδια που όλοι λειτουργούσαν σαν γκρουπ και όχι εκείνα που ο καθένας συμπεριφερόταν σκεφτόμενος μόνο τον εαυτό του. Σίγουρα έτσι θα νιώθετε και εσείς.

Καλή διασκέδαση και προσοχή στο δρόμο!!



Ετοιμασία μοτοσυκλέτας και οδήγησης για την νέα σεζόν



Σιγά, σιγά λοιπόν η άνοιξη φτάνει.

Ένα μεγάλο ποσοστό των μοτοσυκλετιστών θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν τις, κλειδωμένες καλά και φυλαγμένες για τον χειμώνα μηχανές τους.

Τα πράγματα όμως ίσως να είναι λίγο ποιο περίπλοκα από το απλά να βάλουμε το κλειδί, να πατήσουμε το starter και να φύγουμε για βολτίτσα στην λιακάδα.

Το Bikers.com.cy σας συμβουλεύει στο τι χρειάζεται να προσέξετε στην μηχανή σας πριν ξεκινήσετε για την πρώτη σας βόλτα, για το καλό της μηχανής σας αλλά και το δικό σας.



Μηχανικός Έλεγχος

Μπορεί η μοτοσυκλέτα σας να δούλευε άψογα πριν την αποθέσετε στο υπόγειο σας για τον χειμώνα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα δουλεύει το ίδιο καλά και 3 μήνες μετά.

Πρέπει λοιπόν σίγουρα να ελέγξετε πριν αρχίσετε τις βόλτες:

1. Φρένα και λάδι φρένων.
2. Ελαστικά και πίεση ελαστικών (όταν είναι κρύα)
3. Σφραγίδες πηρουνιών (κετσέδες)
4. Λάδια μηχανής
5. Ψυκτικό υγρό
6. Αλυσίδα και τροχαλίες
7. Φώτα



Καλό θα ήταν όλα αυτά να γίνουν σε μια αντιπροσωπεία ή σε κάποιον έμπιστο μηχανικό. Ακόμα και αν η μηχανή δεν είναι στα χιλιόμετρα της για service, σκεφτείτε να το κάνετε τώρα παρά κάποια άλλη στιγμή.



Μην αμελήσετε να ελέγξετε τουλάχιστον τα ελαστικά και τα φρένα σας!!!

Το υγρό των φρένων έχει ημερομηνία λήξης και πρέπει να αλλάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης πρέπει να αντιληφθούμε ότι τα ελαστικά έχουν χρόνο ζωής και η κατάσταση τους είναι ζωτικής σημασίας για τον σωστό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

Αν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τα ελαστικά της φθείρονται. Η «φυσική» φθορά του ελαστικού από την χρήση είναι ένα πράγμα οι ρωγμές όμως που προκαλούνται από την μη χρήση της μοτοσυκλέτας μπορούν να καταστρέψουν εντελώς το ελαστικό της μηχανής σας ακόμα και στην πρώτη σας βόλτα



Εξοπλισμός

Εξετάστε προσεκτικά τον εξοπλισμό προστασίας πριν να τον φορέσετε ξανά.

Το κράνος είναι σίγουρα το ποιό σημαντικό κομμάτι εξοπλισμού της μοτοσυκλέτας σας. Φθορές στο εσωτερικό του κράνους ή γδαρσίματα στην ζελατίνη είναι κάποια από τα σημεία προσοχής και επιδιόρθωσης. Εξετάστε και αλλάξτε αν χρειάζεται, τα λουράκια που ασφαλίζουν το κράνος στο κεφάλι σας.

Προσοχή, γδαρμένες ζελατίνες επηρεάζουν σημαντικά την όραση σας ακόμα και σε καλές καιρικές συνθήκες. Επίσης ένα χαλαρό κράνος, εκτός του ότι είναι επικίνδυνο, είναι και πολύ κουραστικό σε ταξίδια με μεγάλες ταχύτητες.

Κάποια πράγματα όπως η ζελατίνη μπορούν να αντικατασταθούν με μερικές λίρες και είναι σίγουρα λεφτά τα οποία θα ξοδευθούν σωστά.

Δοκιμάστε τα προστατευτικά σας ρούχα για να σιγουρευτείτε ότι σας είναι ακόμα άνετα. Το καλοκαίρι στην Κύπρο, είναι εξουθενωτικό ιδιαίτερα όταν φοράτε ρούχα που σας στενεύουν ή που δεν σας είναι άνετα.

Φοράτε ΠΑΝΤΑ το κράνος και την στολή σας, ακόμα και αν το ταξίδι σας είναι πολύ μικρό. Δυστυχήματα συμβαίνουν ακόμα και σε μικρές αποστάσεις.



Φορτία και Αξεσουάρ

Φορτώνετε και οδηγείτε την μοτοσυκλέτα σας χρησιμοποιώντας την κοινή λογική.

Μην την υπερφορτώνετε και χρησιμοποιείτε αξεσουάρ εγκεκριμένα από τους κατασκευαστές των μηχανών και όχι από τον τορναδόρο της πάνω γειτονίας.

Όταν η μοτοσυκλέτα είναι φορτωμένη ταξιδεύετε πάντα με ποιό χαμηλές ταχύτητες από ότι συνήθως.

Επίσης ελέγχετε τις πιέσεις των ελαστικών όταν φορτώνετε την μηχανή ή όταν παίρνετε μαζί σας συνεπιβάτη.



Αναβάτης

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, εξασκεί καλύτερα και ποιο αποτελεσματικά, δραστηριότητες της οποίες εξασκεί συχνά. Οι ανθρώπινες προσδοκίες πολύ συχνά πέφτουν έξω από την πραγματική ανθρώπινη ικανότητα.

1. Για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως, μετά από μεγάλες περιόδους χωρίς οδήγηση μοτοσυκλέτας σοφό θα ήταν να:
2. Αρχίσετε να εξασκείτε και να αναζωογονείτε σιγά σιγά τις μοτοσυκλετιστικές σας ικανότητες.
3. Καλύτερα να οδηγείτε μόνοι σας και χωρίς συνεπιβάτη την μοτοσυκλέτα για λίγο καιρό, μέχρι να την ξανασυνηθήσετε.
4. Αποφύγετε τα μακρινά ταξίδια και τις απαιτητικές διαδρομές για λίγο καιρό.
5. Αφιερώστε λίγο χρόνο να εξοικειωθείτε και να ξαναθυμηθείτε τις λειτουργίες και τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας σας



Συμπεριφορά Αναβάτη

Να θυμάστε ότι με την φτωχή προετοιμασία, ρισκάρετε πολλά. Ιστορικά, τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν νωρίς κάθε καινούργια σεζόν.

Οι ικανότητες των αναβατών είναι σκουριασμένες μετά από την χειμωνιάτικη ακινησία.

Η λύση είναι να αφιερώσετε λίγο καιρό, προσεκτικά στην μοτοσυκλέτα σας ούτως ώστε να αποκτήσετε ξανά τις απαραίτητες ικανότητες οδήγησης και το απαραίτητο επίπεδο.



Προσοχή!!

Είναι κοινώς αποδεκτό, ότι ενώ η οδήγηση μοτοσυκλέτας προσφέρει τεράστια ευχαρίστηση, είναι μια ευαίσθητη δραστηριότητα κατά την οποία οι οδηγοί βρίσκονται εκτεθειμένοι συχνά σε αρκετούς κινδύνους.

Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι συνάμα και μια μεγάλη ευθηνή και οι οδηγοί μοτοσυκλέτας οφείλουν να σέβονται τους άλλους χρήστες τους δρόμου όπως απαιτούν τον σεβασμό από αυτούς.

Σκεφτείτε πόσο εύκολα μπορείτε να καταστρέψετε την ποιότητα ζωής σας αλλά και την ποιότητα ζωής κάποιων άλλων, με μια επιπόλαια πράξη ή απροσεξία.

Η οδήγηση απαιτεί προσοχή και σοβαρότητα.

Απλά θυμηθείτε ότι υπάρχουν κάποιοι που σας περιμένουν να επιστρέψετε σώοι και αβλαβείς στο σπίτι σας.

Καλό καλοκαίρι και καλές βόλτες σε όλους!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
sakisBT
Member
Member
sakisBT

Ηλικία : 49
Τόπος : ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 23/10/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Έλεγχος πίσω απο τον ώμο.    Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΠαρ Φεβ 04 2011, 21:38

Έλεγχος πίσω απο τον ώμο.

Έλεγχος πίσω απο τον ώμο

Είναι κοινή συνήθεια, οι μοτοσυκλετιστές να βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στα καθρεφτάκια τους για να ελέγχουν τον δρόμο πίσω τους. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες όμως, έχουν ένα «τυφλό σημείο» το οποίο δεν φαίνεται στα καθρεφτάκια. Αυτό το σημείο ίσως να φανεί μοιραίο σε κάποια ανύποπτη στιγμή.

Γενικός κανόνας πρέπει να είναι, το να κοιτάζετε πίσω απο τον ώμο πριν να αλλάξετε θέση στον δρόμο (προσπέρασμα, αλλαγή λωρίδας κλπ).

Έχετε υπόψιν όμως, ότι μπορείτε να δείτε το «τυφλό σημείο» με ελαφριά κλίση του κεφαλιού σας. Δεν είναι ανάγκη να γυρίσετε όλο το κεφάλι σας σε μια πλευρά για να δείτε το σημείο, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.




Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Shouldercheckgr




Σε ίσιο δρόμο χωρίς διασταυρώσεις.

Όταν οδηγείτε σε ίσιο δρόμο χωρίς διασταυρώσεις, είναι καλύτερα να είσαστε κοντά στην διαχωριστική γραμμή του δρόμου. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αντιληφθείτε τους κινδύνους πιο γρήγορα, χωρίς να επηρεάζεται η ορατότητα απο τα μπροστινά αυτοκίνητα, και έτσι έχετε περισσότερο χρόνο στην διάθεση σας να αντιδράσετε σε απότομα φρεναρίσματα των μπροστινών αλλά και σε πολλά άλλα.

Όταν πλησιάζετε ύψωμα – ανηφόρα – κλειστή στροφή του δρόμου απομακρυνθείτε απο την διαχωριστική γραμμή. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες κάποιος τρελός να προσπερνά αυτοκίνητο απο την απέναντι πλευρά και να βρεθεί στην μεριά σας εκεί που δεν τον περιμένετε.



Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Nojunctions




Σε ίσιο δρόμο με διασταυρώσεις.

Oδηγείτε με τον ίδιο τρόπο όπως ποιό πάνω, με την διαφορά του ότι, αν βρεθείτε μπροστά απο διασταύρωση, αλλάξτε πορεία δημιουργώντας μια καμπύλη αντίθετα απο την διασταύρωση (βλέπε φώτο). Έτσι βελτιώνεται την ορατότητα μέσα στην διασταύρωση και κερδίζετε χρόνο αντίδρασης.


Ο κανόνας των δύο δευτερολέπτων



Ο κανόνας των 2 δευτερολέπτων

Πάντα αφήνετε τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα απόσταση απο το προπορευόμενο όχημα.

Για να το επιτύχετε αυτό, επιλέξτε ένα σημείο στην άκρη του δρόμου μπροστά. Μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει το εν λόγο σημείο, αρχίστε να μετράτε με δευτερόλεπτα, ώσπου ο μπροστινός σας τροχός να περάσει το ίδιο σημείο.

Αν έχετε μετρήσει περισσότερα απο 2 δευτερόλεπτα μέχρι να περάσετε το σημείο, τότε έχετε ασφαλή απόσταση.

Κάντε τα δευτερόλεπτα 4 αν είσαστε σε βρεγμένο δρόμο.


Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Rightp





Αν είσαστε πολύ κοντά

Αν οδηγείτε πίσω απο κάποιο όχημα και δεν έχετε την απαραίτητη απόσταση, ελαττώνονται κατα πολύ οι πιθανότητες να μπορέσετε να αντιδράσετε έγκαιρα σε περίπτωση κινδύνου.

Επίσης όσο ποιό κοντά οδηγείτε σε κάποιο όχημα, ειδικά όταν είναι μεγάλο όπως λεωφορείο ή φορτηγό, τόσο ποιό χαμηλή ορατότητα έχετε για το τι κρύβετε στον δρόμο μπροστά απο το όχημα.




Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Rightyd




Πολλαπλές Στροφές




Πολλαπλές Στροφές

Θεωρείστε τις πολλαπλές στροφές, σαν μια σειρά απο μεμονωμένες στροφές που ακολουθούν οι μία την άλλη. Το κόλπο είναι να μπείτε στην σωστή θέση, απο την αρχή των στροφών.

Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική όπως στις απλές στροφές, θα χρειάζεται απλά να επιστρέφετε ποιό γρήγορα στην άκρη του δρόμου ή στην διαχωριστική γραμμή για να προετοιμαστείτε για την επόμενη στροφή.






Προσπέρασμα σε στροφή S


Προσπέρασμα σε στροφή S.

Στο σκίτσο βλέπουμε ότι έχουμε ευκαιρία να προσπεράσουμε το προπορευόμενο όχημα. Το πεδίο ορατότητας μας είναι καθαρό (η μπλε διακεκομμένη γραμμή) και βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν εμπόδια στις επόμενες δύο στροφές.

Επίσης ξέρουμε ότι το προπορευόμενο όχημα, ως πιο αργό, δεν μπορεί να μας εμποδίσει να το προσπεράσουμε.

Χρειάζεται προσοχή και σιγουριά ότι δεν υπάρχει κίνδυνος απο την απέναντι λωρίδα.

Εξαιρετικά ικανοποιητική τεχνική αν εκτελεστεί σωστά.



Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Overtake





Προφυλάξεις Προσπεράσματος



Ο οδηγός του αυτοκινήτου στην έξοδο της διασταύρωσης, ενδιαφέρεται περισσότερο για το τι έρχεται απο τα δεξιά του, για να μπορέσει να στρίψει αριστερά και να συνεχίσει την πορεία του.

Ο μοτοσυκλετιστής στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ορατός και όσον αφορά τον οδηγό του αυτοκινήτου, όλα είναι εντάξει για να προχωρήσει με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πορεία της μοτοσυκλέτας.

Ο μόνος τρόπος να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις, είναι να αποκτήσουμε την συνήθεια να κοιτάμε μπροστά ΠΡΙΝ προσπεράσουμε. Κοιτάμε μπροστά, με την έννοια του ΚΟΙΤΑΜΕ ΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.


Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Overtakingcaution






Συμπεριφορά Φρένων και Αναρτήσεων

Η μοτοσυκλέτα αποτελείται απο πολλά κομμάτια που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε την συμπεριφορά της στο δρόμο. Το σημαντικότερο κομμάτι είναι οι αναρτήσεις. Αν κάποιος καταφέρει να κατανοήσει την συμπεριφορά των αναρτήσεων στις διάφορες περιπτώσεις στον δρόμο, μπορεί να ελέγξει την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας πολύ πιο καλά.

Κοινές ερωτήσεις στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών, είναι οι «Ποιό φρένο να χρησιμοποιήσω;», «Πότε πρέπει να φρενάρω μέσα στην στροφή;», «Πότε πρέπει να πατήσω γκάζι μέσα στην στροφή;», «Τι πρέπει να κάνω, αν μπω στην στροφή με ψηλή ταχύτητα;».

Ας δούμε πρώτα, πως συμπεριφέρονται οι αναρτήσεις όταν φρενάρουμε ή αναπτύσσουμε σε ίσια γραμμή.
Φρενάρισμα: Το βάρος μεταφέρεται μπροστά
Ανάπτυξη: Το βάρος μεταφέρεται πίσω
braking


accelerating



Μπορούμε να δούμε στα ποιό πάνω σχήματα, ότι όταν φρενάρουμε (ή ελαττώνουμε ταχύτητα τελοσπάντων) το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας (η βαρύτητα) μεταφέρεται στον μπροστά τροχό και μακριά απο τον πίσω (εξʼ ου και η ελαφριά κλίση της μοτοσυκλέτας μπροστά). Όταν αναπτύσσουμε ταχύτητα γίνεται το αντίθετο, δηλαδή το κέντρο βάρους μεταφέρεται στον πίσω τροχό και μακριά απο τον μπροστά.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι σε περίπτωση δυνατού φρεναρίσματος, ο πισινός τροχός γίνεται ποιό αναποτελεσματικός λόγο της λιγότερης πρόσφυσης με τον δρόμο. Υπάρχει δηλαδή η πιθανότητα να «κλειδώσει» σε περίπτωση που φρενάρουμε απότομα. Απο την άλλη καταλαβαίνουμε ότι, όταν φρενάρουμε σταδιακά με το μπροστινό φρένο, δίνουμε σταδιακά περισσότερη πρόσφυση στον μπροστινό τροχό, πιέζοντας τον ποιό σκληρά στον δρόμο με αποτέλεσμα η ταχύτητα να ελαττώνεται ποιο ασφαλισμένα και ποιό γρήγορα.

Πως επηρεάζουν τα ποιό πάνω την οδήγηση μας;

Για αρχή καταλαβαίνουμε ότι το καλύτερο φρένο για να σταματήσουμε την μοτοσυκλέτα είναι το μπροστινό (σε στεγνό δρόμο τουλάχιστον). Επίσης καταλαβαίνουμε ότι, δεν πρέπει να ελαττώνουμε ταχύτητα μέσα στην στροφή. Αυτό πιέζει πολύ τον μπροστινό τροχό, αφήνοντας τον πίσω με λιγότερη πρόσφυση, με μεγάλες πιθανότητες να πλαγιολησθήσει και να μας τραβήξει έξω απο την στροφή.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ελέγξουμε τις αναρτήσεις μας μέσα σε μια στροφή;

Η απάντηση είναι, να προσπαθούμε να διατηρούμε τον πίσω τροχό στο έδαφος, με όσο περισσότερη πρόσφυση γίνεται. Με λίγα λόγια, είτε να διατηρούμε την ταχύτητα μας μέσα στην στροφή, είτε να επιταχύνουμε γύρω απο την στροφή. Εννοείται ότι για να τα πετύχουμε αυτά πρέπει να μπούμε στην στροφή με την σωστή ταχύτητα.

Αν μπούμε στην στροφή με μεγάλη ταχύτητα τότε η επόμενη παράγραφος είναι ζωτικής σημασίας.

Η φυσική αντίδραση των πλείστων μοτοσυκλετιστών, είναι να πατήσουν φρένο ή να αφήσουν το γκάζι. Αφού έχετε διαβάσει τα ποιό πάνω, σίγουρα θα έχετε καταλάβει ότι, αυτή είναι η χειρότερη αντίδραση. Με αυτό τον τρόπο, η μοτοσυκλέτα θα μας τραβήξει ακόμη ποιό έξω απο την στροφή βάζοντας μας σε κίνδυνο.

Η σωστή αντίδραση είναι να γείρουμε την μοτοσυκλέτα ακόμα περισσότερο μέσα στην στροφή, χρησιμοποιώντας την τεχνική του ανάποδου στριψίματος και να δώσουμε περισσότερη δύναμη στο γκάζι. Σίγουρα είναι κάτι το οποίο πρέπει να δοκιμάσετε για να βεβαιωθείτε ότι δουλεύει, όσο και αν φαίνεται τρελό.

Το σίγουρο είναι ότι, το γκάζι θα σας γλυτώσει απο πολύ περισσότερους κινδύνους απο ότι το φρένο, αυτό να το ξέρετε.

Σημαντικό είναι επίσης να ξέρουμε ότι την πορεία της μοτοσυκλέτας την κατευθύνει ο πίσω τροχός.

Ο πίσω τροχός επηρεάζει με ποσοστό 80% την γυροσκοπική σταθερότητα της μοτοσυκλέτας (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού), για το λόγο ότι είναι συνδεδεμένος κατευθείαν μέσω του πίσω ψαλιδιού, με το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας. Ο μπροστινός τροχός, επηρεάζεται έμμεσα απο τον πίσω.

Η απόδειξη είναι στο ότι, όταν μια μηχανή πάει «σούζα», θα συνεχίσει την πορεία που ακολουθούσε πριν σηκωθεί ο μπροστινός τροχός, είτε είναι μέσα σε στροφή είτε είναι σε ευθεία γραμμή.

Όταν «κλειδώσουμε» τον πίσω τροχό με το φρένο, προκαλώντας σύρσιμο στην άσφαλτο, η μοτοσυκλέτα χάνει την σταθερότητα που της παρείχε μέχρι εκείνη την στιγμή η γυροσκοπική δύναμη του πίσω τροχού. Έτσι η μοτοσυκλέτα θα ανατραπεί στην μία πλευρά ή στην άλλη.

Στην αντίθετη περίπτωση, αν κλειδώσουμε τον μπροστινό τροχό με το φρένο, κατευθυνόμενοι σε ευθεία γραμμή πάντα και νοουμένου ότι ο πίσω τροχός συνεχίζει να γυρίζει με κάποια ταχύτητα και ο μπροστινός παραμείνει σε ευθεία γραμμή, τότε η μοτοσυκλέτα θα αρχίσει να στέκεται κάθετα (endo) αφήνοντας μας πολλά περιθώρια να διορθώσουμε το λάθος μας. Δηλαδή απλά να αφήσουμε λίγο το μπροστινό φρένο.






Το Τρίγωνο του Θανάτου








Όταν είστε έξω απο αυτό το τρίγωνο, έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες αποτελεσματικής αντίδρασης σε περίπτωση κινδύνου.


Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Wrongtr




Προσοχή!


Όταν οδηγείτε πίσω απο άλλο όχημα χωρίς να κρατάτε την απαραίτητη απόσταση (βλέπε Κανόνας 2 Δευτερολέπτων ) και μέσα στο Τρίγωνο του Θανάτου, έχετε πολύ λιγότερες πιθανότητες αποτελεσματικής αντίδρασης σε περίπτωση κινδύνου.
























Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
panoslarissa
Member
Member


Ηλικία : 49
Τόπος : Λάρισα
Registration date : 03/06/2009

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΣαβ Φεβ 05 2011, 09:01

Άρε Σάκη καθηγητή...

YOU! YOU! YOU! YOU! YOU!

Μπράβο πολύ χρήσιμα αυτά που γράφεις για την ασφάλεια και τον τρόπο οδήγησης.

bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo bravvoo

Και αν μου επιτρέπεις να σημειώσω ότι για το ''νεκρό'' σημείο του καθρέπτη ο αναβάτης έχει και άλλη επιλογή καθώς με ελαφριά περιστροφή του κεφαλιού του προς τα πίσω υπάρχει ενδεχόμενο να χάσει την αίσθηση ισορροπίας. Μπορεί λοιπόν πιό εύκολα να μετατοπίσει απλά το σώμα του λίγο προς τα μπροστά για να δει το ''νεκρό'' σημείο του καθρέπτη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
sakisBT
Member
Member
sakisBT

Ηλικία : 49
Τόπος : ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 23/10/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΣαβ Φεβ 05 2011, 09:41

Εχεις απολυτως δικαιο φιλε μου πανο!!!


Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 478122
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
foteinos
vstromhellasforum Enthusiast
vstromhellasforum Enthusiast
foteinos

Ηλικία : 57
Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 15/05/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΣαβ Φεβ 05 2011, 15:48

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
foteinos
vstromhellasforum Enthusiast
vstromhellasforum Enthusiast
foteinos

Ηλικία : 57
Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 15/05/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΣαβ Φεβ 05 2011, 15:50

panoslarissa έγραψε:
Άρε Σάκη καθηγητή...

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 326502 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 326502 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 326502 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 326502 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 326502

Μπράβο πολύ χρήσιμα αυτά που γράφεις για την ασφάλεια και τον τρόπο οδήγησης.

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328460

Και αν μου επιτρέπεις να σημειώσω ότι για το ''νεκρό'' σημείο του καθρέπτη ο αναβάτης έχει και άλλη επιλογή καθώς με ελαφριά περιστροφή του κεφαλιού του προς τα πίσω υπάρχει ενδεχόμενο να χάσει την αίσθηση ισορροπίας. Μπορεί λοιπόν πιό εύκολα να μετατοπίσει απλά το σώμα του λίγο προς τα μπροστά για να δει το ''νεκρό'' σημείο του καθρέπτη.




ιντα το λες και δεν το κανεις; Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 644705
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
panoslarissa
Member
Member


Ηλικία : 49
Τόπος : Λάρισα
Registration date : 03/06/2009

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΣαβ Φεβ 05 2011, 19:48

Εμ έτσι είναι τώρα που έχεις barracuda καθρέπτες μας την λες κιόλας....

όρε διαπλοκή....

bliax bliax bliax bliax bliax bliax bliax bliax bliax bliax
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
lakism
Member
Member
lakism

Ηλικία : 58
Τόπος : Λάρισα
Registration date : 24/11/2008

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΚυρ Φεβ 06 2011, 01:09

giaso41 έγραψε:
Σάκη τα λόγια είναι περιττά
μας έχεις βάλει τα γυαλιά
για να δούμε ότι δεν είναι μονό χαβαλές και ότι μαλακία βάλει ο νους μας οι συναντήσεις μας
αλλά κάπου κάπου πρέπει να συζητάμε και για την ασφάλεια μας

ΕΥΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΣ


OK OK OK OK OK OK OK OK OK OK OK




OK OK Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167 Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 328167
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
easy?

easy?

Ηλικία : 55
Τόπος : Λαρισα
Registration date : 26/02/2011

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΠεμ Μαρ 03 2011, 15:04

superrrrrrr.....αλλα δεν χωρανε ολα αυτα στη μηχανη,κριμα.
Ευτυχως εχω λυση.... Shocked Shocked Shocked https://2img.net/r/ihimizer/i/pa290079u.jpg/
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
foteinos
vstromhellasforum Enthusiast
vstromhellasforum Enthusiast
foteinos

Ηλικία : 57
Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 15/05/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΠεμ Μαρ 03 2011, 16:26

easy? έγραψε:
superrrrrrr.....αλλα δεν χωρανε ολα αυτα στη μηχανη,κριμα.
Ευτυχως εχω λυση.... Shocked Shocked Shocked https://2img.net/r/ihimizer/i/pa290079u.jpg/


συνοδευτικο οχημα. bamm
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
STEFSTROM

STEFSTROM

Ηλικία : 59
Τόπος : ΛΑΡΙΣΑ
Registration date : 22/09/2010

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία   Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Icon_minitimeΠαρ Μαρ 04 2011, 12:44

easy? έγραψε:
superrrrrrr.....αλλα δεν χωρανε ολα αυτα στη μηχανη,κριμα.
Ευτυχως εχω λυση.... Shocked Shocked Shocked https://2img.net/r/ihimizer/i/pa290079u.jpg/

ή κάτι πιο ευρύχωρο...

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Hawglimo



ή χωρίς ανάγκη εξοπλισμού και πιο αξιόπιστο !


Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία - Σελίδα 2 Camelmoto

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 

Ταξίδι με μηχανή - Προετοιμασία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 

 Παρόμοια θέματα

+
Σελίδα 2 από 2Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΦΟΡΟΥΜ :: Ενότητα μελών φόρουμ Θεσσαλίας , N. Λαρίσης-
Μετάβαση σε: