ΦόρουμΠόρταλΕικονοθήκηΗμερολόγιοΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Γιώργος Σαββίδης



Registration date : 21/07/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Τρι Σεπ 09 2008, 02:19

Spithas έγραψε:
Φίλε Γιώργο,
σε ευχαριστώ για το μήνυμά σου. Είναι καθήκον ΟΛΩΝ μας -πιστέυω- να ενημερώνουμε τους γύρω μας για τέτοιου είδους θέματα. Ωραίες οι μηχανές, τα αυτοκίνητα το tuning κλπ κλπ ΑΛΛΑ, αν δεν είμαστε ζωντανοι (και συγνώμη που το θέτω έτσι ωμά) όλα αυτά ειναι τίποτα!
Φίλε Spitha συμφωνώ απόλυτα μαζί σου

Η αλήθεια είναι πως τώρα (2 χρόνια μετά) σιγά- σιγά μπρορώ να κάνω συζήτηση για αυτο το θέμα.
Για το κράνος να σημειώσω οτι θυμάμαι πολύ έντονα οτι τις πρώτες μέρες που πήρε τη μηχανή και τον εξοπλισμό του, έιχε φορέσει το κράνος του -αστειευόμενος σε συγγενικό μας πρόσωπο- το οποίο του είπε πως του ήταν στενό, τότε ο αδελφός μου έτεινε να το κινήσει δεξια αριστερά (χωρίς αποτέλεσμα) και απάντησε οτι έτσι πρέπει να είναι (εφαρμοστό)!!! Μήπως η μεταλική μπάρα που έιναι εσωτερικά τοποθετημένη, του προκάλεσε το κάταγμα στη γνάθο?
Οσον αφορά το ερώτημά σου, ΟΧΙ πέρα απο σπασμένο χέρι - πόδι (λόγω της πτώσης)και την κάτω γνάθο (λόγω της πρόσκρουσης) ΔΕΝ είχε τίποτε άλλο.
Αν και ο τρόπος τσεκαρίσματος για το μέγεθος & εσωτερικό σχήμα του κράνους δεν ήταν ο καλλίτερος εφ όσον δεν υπήρχε τραυματισμός στο στέρνο Είναι απίθανο η αιτία να ήταν το μέγεθος του κράνους ( συνήθως η ευκολία κίνησης του κράνους να βγει από το κεφάλι αφήνει και τραύμα στο στέρνο , αφού δεν υπάρχει καμία αντίσταση την στιγμή της κίνησης του κράνους )

Όσο για την μεταλλική μπάρα που είχε εσωτερικά του κράνους υποθέτω ότι φορούσε η το tornado η το fiber tech της lazer η μεταλλική αυτή μπάρα είναι από μαλακό αλουμίνιο ανοιχτή από τη μια της πλευρά και μόνο σε πίεση προς τα μέσα με την υποστήριξη από το κέλυφος του κράνους ( σαν πλαίσιο ) μπορεί να προσφέρει κάτι ….. δεν είναι κολλημένη η έχει κάποια στήριξη από το κέλυφος σε μεγάλο χτύπημα συνήθως φεύγει από την θέση της ( το πλαίσιο ) και είναι ανίσχυρη να προστατέψει χωρίς το πλαίσιο και είναι απίθανο να προκαλέσει κάταγμα στην γνάθο άλλο είδος τραύμα μπορεί , αλλά κάταγμα είναι απίθανο ,μπορείς να θυμηθείς η μπάρα ήταν στην θέση της, είχε αλλάξει σχήμα ?

Η πείρα σου μήπως μπορεί να με βοηθήσει να καταλάβω (είμαι άπειρος όπως προείπα) αν είναι δυνατόν ο αέρας να ανασηκώσει αναβάτη ΚΑΙ μηχανή που έχουν πλαγιάσει δεξιά και να τους ρίξει αριστερά?
Δύσκολα αλλά όχι απίθανο σε ακραίες καταστάσεις να χαθεί ο έλεγχος της μοτοσικλέτας ………

Πέραν αυτών να προσθέσω οτι ο αδελφός μου είχε άρτια φυσική κατάσταση (χωρίς προβλήματα υγείας - ζαλάδες, όραση).
Αυτό σίγουρα είναι θετικό για όλους τους οδηγούς μαζί με γρήγορα αντανακλαστικά ( αυτόματες εντολές εγκεφάλου ) μαζί με τον χρόνο πείρας στην οδήγηση μειώνουν τις δυσάρεστες περιπτώσεις

Ο φίλος του που ακολουθούσε σε απόσταση 15-20 μέτρων είπε οτι ΔΕΝ είδε φρενάρισμα ούτε γλύστριμα ενώ και ο ίδιος αισθάνθηκε δυνατούς κλυδωνισμούς στη μηχανή (απο αέρα). Η ταχύτητά τους μου είναι άγνωστη -αν και μου είπαν οτι δεν έτρεχαν)
Η μηχανή -όπως έγραψα ήδη- ήταν καινούργια (είχε γύρω στα 1500 χλμ)
Μπορεί να υπήρξε μηχανική βλάβη?
Μηχανική βλάβη συνήθως έχει και συνέπεια φρεναρίσματος ….. αλλά η ηλεκτρική βλάβη και τροφοδοσία καυσίμου δεν αφήνει ενδείξεις στην άσφαλτο …..Όσο για την ταχύτητα τους δεν πρέπει να ήταν μεγάλη ( αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε από τα τραύματα του Άτυχου αδελφού σου και το που χτύπησε )

Πιθανών να έχω και άλλες πληροφορίες που τις θεωρώ ίσσονώς σημασίας οπότε... αν σας έρθει κάτι κατά νου να ρωτήσετε, μη διστάσετε...
Κάτι ήθελα να ρωτήσω από το πρώτο σου μήνυμα αλλά θεώρησα και ακόμη το πιστεύω ότι ίσως δεν είναι και το καλλίτερο για σένα να ασχοληθείς με το δυσάρεστο αυτό θέμα που είναι πολύ αβέβαιο αν θα βρεις τις αιτίες …….
Αλλά αν θέλεις να το συνεχίσουμε θέλω να μου ξαναπεριγράψεις την κατάσταση του μπουφάν που φορούσε λες βγηκε χωρίς να σπάσει το φερμουάρ τι εννοείς ? και αν έχεις το κράνος η φωτογραφίες θα βοηθούσαν ……. ( νομίζω ότι αυτό είναι και το ποιο σημαντικό από όσα μας έχεις περιγράψει μέχρις στιγμής < το κράνος δεν μπόρεσε να προστατέψει τον αδελφό σου > από αυτό θα μπορούσε να ζει σήμερα ο αδελφό σου )

Σίγουρα ατυχήματα θα υπάρχουν πάντα και το ποιο σημαντικό είναι αυτά ! ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΜΑΣ
Σε δεύτερη στάδιο να μάθουμε όσα περισσότερα γίνεται για την μοτοσικλέτα μας & τον προστατευτικό εξοπλισμό μας αν έρθει το δυσάρεστο να έχουμε πιθανότητες να την βγάλουμε με τα δυνατόν λιγότερα δυσάρεστα !
(Φίλε Spitha Προς θεού δεν τα γράφω για σένα …..τα γράφω και φωνάζω για όλους εμάς για να μην ξεχνιόμαστε ! αισθάνομαι άσχημα που χρησιμοποιώ το δυσάρεστο θέμα με το ατύχημα του αδελφού σου αλλά πιστεύω ότι όλοι μας αν δεν ακούσουμε και το δυσάρεστο πολλοί το βλέπουμε επιπόλαια και άλλοι ξεχνιόμαστε !)


Προς Θεού, μη θεωρηθεί οτι πάω να βγάλω πόρισμα, αλλά προσπαθώ να καταλάβω!
Δεν πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να σκεφθεί κάτι τέτοιο …..πιστεύω ότι όλοι έχουμε νιώσει ένα πολύ μικρό μέρος του πόνου σου και αυτό που σε “τρωει “ είναι πολύ φυσικό να θέλεις να μάθεις ………
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
mpetatzis
Member
Member


Ηλικία : 44
Registration date : 17/01/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Τρι Σεπ 09 2008, 12:23

τα συληπητηρια και απο μενα φιλε μου για τον χαμο του αδερφου σου..απλα ηθελα να σας πω πως σε εκεινο το σημειο πανω στην στροφη του δρομου υπηρχε και ακομα υπαρχει λογω κακοτεχνιας σαμαρακι.οποιος εχει μπει ακομα και με 100 χμ ειτε με αυτοκινητο ειτε με μηχανη σιγουρα το εχει νιωσει,εκει που ειναι μεσα στην στροφη το οχημα του να φευγει αριστερα.ειδικα αν πηγαινει με πολλα χιλιομετρα υπαρχει σιγουρα κινδυνος να σε βγαλει εκτος...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
gabadoo



Registration date : 08/04/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Κυρ Σεπ 14 2008, 14:07

Γιωργο Σαββιδη σε ευχαριστω πολυ για τις συμβουλες σου...
Η διαθεση σου να μοιραστες την γνωση και τις εμπειριες σου ειναι δειγμα
ποιοτητας ανθρωπου
Δεν ξεκλειδωνει ο καθε ενας το στομα του ευκολα,και ειναι πολυ πιο ευκολο
να διατηρειτε αυτη η κατασταση αγνοιας που επικρατει μεταξυ των Μοτοσυκλετιστων
Καποτε ειμασταν λιγοι....Τωρα η μοτοσυκλετα εχει γινει απαραιτητη για πολλους (καυσιμα-χρονος μετακινησης κλπ...) και αναγκαστικα η πιτα εχει γινει πολυ μεγαλη
Αρα και περισσοτερα υποψηφια θυματα αετονυχηδων εμπορων....

Επελεξα κρανος περιπου ενα μηνα πριν πρωτοποσταρεις εδω...
Η επιλογη μου εγινε με βαση ΚΑΙ την αεροδυναμικη(ηθελα ησυχια..) ΠΕΡΑΝ της ασφαλειας...και ειναι αυτη...





Ειναι ακριβως οπως το ηθελα....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Γιώργος Σαββίδης



Registration date : 21/07/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Δευ Σεπ 15 2008, 03:04

Φίλε gabadoo
Καλορίζικο το καινούργιο σου κράνος και αχρείαστο……

Πράγματι κάποτε ειμασταν λίγοι……και τώρα είναι πολλά τα υποψηφία θύματα αετονυχηδων εμπόρων....

Επειδή η κατάσταση τα τελευταία χρόνια γινόταν όλο και χειρότερη έψαξα ένα τρόπο επικοινωνίας με τους μοτοσικλετιστές , αφού δοκίμασα πρώτα να το κάνω μέσα από το κατάστημα μου ……και ομολογώ οτι δεν είχα καθόλου ευχάριστα αποτελέσματα
( ο χρόνος πώλησης , η δύναμη του μάρκετινγκ ,η καχυποψία τον πελατών κ.α )
Μετά από πολύ σκέψη βρήκα αυτόν τον τρόπο ……από την μια είναι καλλίτερος τρόπος ( μαζική ενημέρωση ) από την άλλη είναι ποιο δύσκολος για μένα που δεν έχω κάποιο ταλέντο στο να γράφω αυτά τα άρθρα και στην επικοινωνία με τους μοτοσικλετιστές ( πολλές φορές κουράζω και αρκετές φορές βρίσκομε σε δυσάρεστη αντιπαράθεση < σε άλλα φόρουμ >)

Ελπίζω στο μέλλον να γίνω καλλίτερος και τα άρθρα μου να ενημερώσουν περισσότερους μοτοσικλετιστές …..
Ακόμη και αυτούς που δεν έχουν ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις ……θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι μόνο ρομαντικός ,ότι θα πεισθούν και άλλοι συνάδελφοι που γνωρίζουν κάποια θέματα με το αντικείμενο της δουλειάς τους να βοηθήσουν να αλλάξουμε λίγο την κατάσταση αυτή προς το καλλίτερο ….

Υς. θα ήθελα να γνωρίζεται ότι άλλοι συνάδελφοι που γνωρίζουν καλλίτερα κάποια άλλα θέματα κάνουν προσπάθειες για το καλλίτερο του χώρου της μοτοσικλέτας στην Ελλάδα .
Αναφέρω μια πρόσφατη επιτυχία του σωματίου μας !! Κατάφερε συνάντηση συζήτησης με τον πρόεδρο της Ε.Ε
Σας μεταφέρω με χαρά ότι η Ελλάδα θα είναι μια από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε που θα απαλλαγή από το Φ.Π.Α των κρανών αυτό αναμένεται μετά το 2010 ( πολλές χώρες της E.E δεν έχουν μπει ακόμη στην λίστα αυτό σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν αργότερα από εμάς )
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
frankxgr
Member
Member


Ηλικία : 48
Τόπος : ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Registration date : 14/01/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Δευ Σεπ 15 2008, 13:12

Γιώργος Σαββίδης έγραψε:

Σας μεταφέρω με χαρά ότι η Ελλάδα θα είναι μια από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε που θα απαλλαγή από το Φ.Π.Α των κρανών αυτό αναμένεται μετά το 2010 ( πολλές χώρες της E.E δεν έχουν μπει ακόμη στην λίστα αυτό σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν αργότερα από εμάς )
Πολύ ευχάριστο νέο για όλους εμάς τους μοτοσυκλετιστές. Ελπίζω να το δούμε να γίνεται. cheers
Να δώσω και συγχαρητήρια στο σωματείο σας που ασχολήθηκε τόσο σοβαρά με το θέμα και έκανε την συνάντηση.
Καιρός είναι να κάνει και η πολιτεία κάτι για το κράνος, που από τη μία το θεωρεί απαραίτητο αξεσουάρ για την οδήγηση μοτοσυκλέτας και από την άλλη το φορολογεί σαν είδος πολυτελείας.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
spithas
Member
Member


Ηλικία : 37
Τόπος : Πλέον.... Ίλιον
Registration date : 02/09/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Δευ Σεπ 15 2008, 13:54

[quote="Γιώργος Σαββίδης"]
Spithas έγραψε:
.......Αν και ο τρόπος τσεκαρίσματος για το μέγεθος & εσωτερικό σχήμα του κράνους δεν ήταν ο καλλίτερος εφ όσον δεν υπήρχε τραυματισμός στο στέρνο Είναι απίθανο η αιτία να ήταν το μέγεθος του κράνους ( συνήθως η ευκολία κίνησης του κράνους να βγει από το κεφάλι αφήνει και τραύμα στο στέρνο , αφού δεν υπάρχει καμία αντίσταση την στιγμή της κίνησης του κράνους )

Όσο για την μεταλλική μπάρα που είχε εσωτερικά του κράνους υποθέτω ότι φορούσε η το tornado η το fiber tech της lazer η μεταλλική αυτή μπάρα είναι από μαλακό αλουμίνιο ανοιχτή από τη μια της πλευρά και μόνο σε πίεση προς τα μέσα με την υποστήριξη από το κέλυφος του κράνους ( σαν πλαίσιο ) μπορεί να προσφέρει κάτι ….. δεν είναι κολλημένη η έχει κάποια στήριξη από το κέλυφος σε μεγάλο χτύπημα συνήθως φεύγει από την θέση της ( το πλαίσιο ) και είναι ανίσχυρη να προστατέψει χωρίς το πλαίσιο και είναι απίθανο να προκαλέσει κάταγμα στην γνάθο άλλο είδος τραύμα μπορεί , αλλά κάταγμα είναι απίθανο ,μπορείς να θυμηθείς η μπάρα ήταν στην θέση της, είχε αλλάξει σχήμα ?


Μηχανική βλάβη συνήθως έχει και συνέπεια φρεναρίσματος ….. αλλά η ηλεκτρική βλάβη και τροφοδοσία καυσίμου δεν αφήνει ενδείξεις στην άσφαλτο …..Όσο για την ταχύτητα τους δεν πρέπει να ήταν μεγάλη ( αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε από τα τραύματα του Άτυχου αδελφού σου και το που χτύπησε )

Κάτι ήθελα να ρωτήσω από το πρώτο σου μήνυμα αλλά θεώρησα και ακόμη το πιστεύω ότι ίσως δεν είναι και το καλλίτερο για σένα να ασχοληθείς με το δυσάρεστο αυτό θέμα που είναι πολύ αβέβαιο αν θα βρεις τις αιτίες …….
Αλλά αν θέλεις να το συνεχίσουμε θέλω να μου ξαναπεριγράψεις την κατάσταση του μπουφάν που φορούσε λες βγηκε χωρίς να σπάσει το φερμουάρ τι εννοείς ? και αν έχεις το κράνος η φωτογραφίες θα βοηθούσαν ……. ( νομίζω ότι αυτό είναι και το ποιο σημαντικό από όσα μας έχεις περιγράψει μέχρις στιγμής < το κράνος δεν μπόρεσε να προστατέψει τον αδελφό σου > από αυτό θα μπορούσε να ζει σήμερα ο αδελφό σου )
[color=blue]Δεν πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να σκεφθεί κάτι τέτοιο …..πιστεύω ότι όλοι έχουμε νιώσει ένα πολύ μικρό μέρος του πόνου σου και αυτό που σε “τρωει “ είναι πολύ φυσικό να θέλεις να μάθεις ………

Φίλε Γιώργο,
φώτο απο το κράνος δυστηχώς δεν μπορώ να αναρτήσω. (το κράνος το κράτησε η μητέρα μου και δε θέλω να της το ζητήσω για ευνόητους λόγους) Θυμάμαι όμως πως ΔΕΝ είχε σπασίματα παρα μόνο γδαρσίματα επιφανιακά (που δηλώνουν οτι δεν έμεινε στο κεφάλι του παρα μόνο δευτερόλεπτα) Σημάδια πρόσκρουσης στην αριστερή πλευρά στο ύψος της γνάθου, και μικρότερα σημάδια γδαρσίματος (στην άσφαλτο?) στο πίσω μέρος ψηλά, ενώ να θυμίσω οτι η ζελατίνα είχε φύγει απο το κράνος.
Το μπουφάν του (και εδώ είναι το παράξενο) το είχε κουμπωμένο σχεδόν μέχρι το τέρμα (2 πόντους χαμηλότερα) με το φερμουάρ και τα τρούπς (μεταλικά κουμπιά) αδιευκρίνιστο το ΠΩΣ, βρέθηκε μακριά απο το σώμα του με ένα σημάδι τριβής μέσα δεξιά, χαμηλα σχεδόν στο τελείωμα, ένα σημάδι στο αριστερό στήθος (πρόσκρουση) και γδάρσιμο στο αριστερό μανίκι. Το μπουφάν είναι σε άριστη κατάσταση (το χρησιμοποιώ ο ίδιος κάθε μέρα απο τότε χωρίς την παραμικρή παρέμβαση) ενώ τα σημάδια που σας περιγράφω (πλήν του εσωτερικού) είναι αμελητέα και πρέπει να το ψάξεις για να τα βρείς.
Είναι πάντως απίστευτο οτι παρόλο τον ακριβό εξοπλισμό, αυτός δε στάθηκε ικανός να τον βοηθήσει οταν τον χρειάστηκε (δεν περίμενα απο το μπουφάν να του σώσει τη ζωή, αλλά απο το κράνος όμως.....) συν το γεγονός πως είναι απορίας άξιο πώς εξοπλισμός σχεδιασμένος για μοτοσυκλετιστές έφυγε απο πάνω του. (Θυμίζω οτι απο τα 2 γάντια μόνο το ένα βρέθηκε πάνω του, όπως και το ένα μποτάκι.
Thanks Σπύρος
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
V.Stratos
moderator
moderator


Ηλικία : 34
Τόπος : Βόλος
Registration date : 19/08/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Κράνος..Οσα πρέπει να γνωρίζουμε   Παρ Φεβ 27 2009, 14:35

Το κράνος σώζει ζωές

Πλήρη κράνη προσώπου (full face). Εύκολο να τα αναγνωρίσει κανείς λόγω της προστασίας τους γύρω από το πηγούνι. Θεωρείται η ποιό ενισχυμένη κατασκευή κράνους.

Τα Υβριδικά κράνη (Flip-up) σας επιτρέπουν να ανοίξετε το μέρος πηγουνιού του κράνους και να το γλιστρήσετε προς τα πάνω. Συχνά πολύ χρήσιμα για τους ανθρώπους με τα γυαλιά.

Ανοικτά κράνη προσώπου (jet). Γνωστά και ως κράνη τριών τετάρτων. Στοχεύουν να προστατεύσουν τα αυτιά και την πλευρά του προσώπου. Εντούτοις αυτό το είδος κράνους δεν παρέχει προστασία στο πηγούνι. Τα γείσα είναι συχνά αποσπάσιμα.

Τα κράνη Shorty γνωστά επίσης ως μισά κράνη και είναι η απλούστερη μορφή ενός κράνους. Δεν υπάρχει καμία προστασία του πηγουνιού η των πλευρών του προσώπου. Ενδείκνυνται το οδήγηση ενός ταχύπλοου σκάφους ή ενός ποδηλάτου συνήθειας.

Τα διαγώνια κράνη τα οποία κυρίως χρησιμοποιούνται σε off - road και moto - cross αγωνίσματα και των οπίων οι χρήστες έχουν την δυνατότητα προσθήκης προστατευτικών εξαρτημάτων.


Συμβουλές & έλεγχος του προστατευτικού κράνους

Η επιλογή του σωστού κράνους

Η επιλογή του σωστού κράνους είναι δύσκολη υπόθεση και χρειάζεται αρκετός χρόνος. Φυσικά ο χρωματισμός δεν είναι το βασικότερο κριτήριο αλλά οι προδιαγραφές ασφαλείας. Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν πληροφορίες για τις προδιαγραφές που προσφέρονται για τα προιόντα τους. Σίγουρα ανάλογα με τις οικονομικές μας δυνατότητες και τα πιο πάνω αποφασίζουμε για το κατάλληλο μοντέλο βάση των αναγκών μας. Η δοκιμή του κράνους είναι το σημαντικότερο στάδιο της αγοράς διότι μόνο όταν φορέσουμε ένα κράνος μπορούμε να πούμε ότι μας ταιριάζει. Η ακόλουθη διαδικασία είναι πλέον γνωστή. Φοράμε το κράνος και το κουμπώνουμε ρυθμίζοντας το ώστε να περνούν τουλάχιστον δυο δάκτυλα απο το λουρί. Κρατώντας απο μπροστά το κράνος το περιστρέφουμε, μαζί πρέπει να περιστρέφετε και το κεφάλι μας. Μετά σπρώχνουμε απο το πίσω μέρος του κράνους προς τα πάνω,τότε το κεφάλι μας πρέπει να κινηθεί αναλόγως όπου σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βγαίνει όταν είναι κουμπωμένο. Δέν πρέπει να μας πιέζει στο μέτωπο και φυσικά να μη μας προκαλεί δυσφορία αλλά είναι καλά να είναι λίγο σφικτό όταν είναι καινούργιο γιατί μετά απο λίγο καιρό θα χαλαρώσει παίρνοντας το σχήμα του κεφαλιού μας.

Ζελατίνα

Η ζελατίνα του κράνους είναι ένα μέρος που σχετίζετε με την ασφάλεια του οδηγού. Ένα κράνος με μαύρη ζελατίνα μπορεί να δείχνει ΄΄άγριο΄΄ άλλο με ζελατίνα καθρέφτη να είναι εντυπωσιακό όμως κανένα απο αυτά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται νύκτα γιατί μειώνουν την ορατότητα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στήν χώρα μας λόγω της μεγάλης ηλιοφάνειας ειδικά το καλοκαίρι σίγουρα βοηθά η χρήση της φιμέ ζελατίνας όμως την νύκτα είναι επικίνδυνη. Στήν αγορά υπάρχουν τέσσερις τύποι ζελατίνων. Οι άχρωμες,οι φιμέ,οι μαύρες και οι τύπου καθρέφτη σε διάφορους χρωματισμούς. Οι ζελατίνες που δεν χαράζονται( antiscratch ) και αυτές που δεν θολόνουν( antifog )είναι καλύτερες έστω και αν κοστίζουν κάτι παραπάνω.

Αερισμός

Ειδικά στην Ελλάδα, κράνος χωρίς αερισμό μετατρέπεται σε φούρνο ή χαμάμ αμέσως.
Ελέγξτε τη λειτουργία των διόδων αερισμού με γαντοφορεμένα χέρια και προσέξτε το ύψος και τη μορφή των αεραγωγών. Οσο πιο πολύ προεξέχσυν, τόσο πιο πολύ θόρυβο θα κάνουν. Χρειαζόμαστε ροή αέρα στο κάτω μέρος της οθόνης για το ξεθόλωμά της και την αναπνοή μας, και στο πάνω μέρος του κεφαλιού για να δροσίζεται το τριχωτόν της κεφαλής και να διατηρείται ο εγκέφαλος σε θερμοκρασία λειτουργίας. Οι αερισμοί αναπόφευκτα αυξάνουν το θόρυβο, περισσότερο ή λιγότερο. Το πόσο ήσυχο είναι ένα κράνος εξαρτάται από το σχήμα του, την ομαλότητα της εξωτερικής του επιφάνειας και τα ανοίγματά του, όπως και από τη θέση οδήγησης και το φαίρινγκ (ή την έλλειψή του) της μοτοσυκλέτας μας. Η τιμή Τιμή δεν έχει! Μην υποτιμήσετε τη νοημοσύνη και τη ζωή σας αγοράζοντας ένα φτηνιάρικο κράνος, που έχει φτιαχτεί μόνο και μόνο για να ξεγελάει την Τροχαία. Αγοράστε το καλύτερο κράνος που μπορείτε, από μάρκα γνωστή, που αντιπροσωπεύεται και διαφημίζεται στην Ελλάδα, για να βρίσκετε ανταλλακτικά. Οταν βέβαια η μεγαλύτερη τιμή οφείλεται μόνο στα χρώματα και τα σχέδια, μπορείτε να γλιτώσετε χρήματα αγοράζοντας τη μονόχρωμη έκδοση. Και μην ξεχνάτε θαύματα δε γίνονται. Είναι αδύνατον ένα κράνος των 100 Ε να παρέχει την ίδια προστασία με ένα των 300 Ε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μεγαλύτερη τιμή σημαίνει απαραίτητα και αναλογικά καλύτερη προστασία.

Απλά για ενημέρωση

Το ακριβό κράνος δεν το αγοράζουμε για επίδειξη, γιατί μπορεί η μοτοσυκλέτα σας να είναι μικρού κυβισμού και να μη κοστίζει πολλά χρήματα όμως το κεφάλι σας δεν κοστολογείται βάση της αξίας της μοτοσυκλέτας που οδηγείτε. Μην επιλέγετε κράνος μεγαλύτερο από το νούμερο σας,πρέπει να εφαρμόζει σφικτά στο κεφάλι σας και να μην παίζει όταν κινείτε το κεφάλι σας. Υπολογίστε ότι μετα απο λίγο καιρό η επένδυση θα ανοίξει και θα είναι πιο άνετο. Θετικό είναι στο κράνος να αναγράφει σε κάποιο σημείο στο εσωτερικό του τις προδιαγραφές. Προτιμήστε ανοικτόχρωμους συνδυασμούς για να φαίνεστε καλύτερα.

Έλεγχος και αντικατάσταση

Ο παράγοντας χρόνος δεν είναι αυτός που μας λέει πότε πρέπει να αλλάξουμε το κράνος μας. Εννοείται οτι μετά από κάποιο ισχυρό κτύπημα η ατύχημα πρέπει να το πετάξουμε έστω αν εξωτερικά φαίνεται ανέπαφο. Η ζελατίνα πρέπει να καθαρίζεται συχνά από τα λιωμένα ζωύφια γιατί δεν είναι ωραίο θέαμα και από την άλλη μειώνεται η ορατότητα. Προσέχουμε το κράνος μας να μην είναι ληγμένο. Τα "φτινιάρικα" κράνη και αυτά της μεσαίας κατηγορίας ως προς την τιμή έχουν ημερομηνία λήξεως. Ένα ληγμένο κράνος δεν παρέχει ΚΑΜΙΑ μα ΚΑΜΙΑ προστασία, αντίθετα μπορεί να σπάσει και να μας τραυματίσει χειρότερα. Πολλοί οδηγοί αγνοούν ότι τα κράνη χρειάζονται όπως και οι μοτοσικλέτες τους κάποια συντήρηση για να διατηρούνται σε άριστη αισθητική και λειτουργική κατάσταση.

Προδιαγραφές ποιότητας

Συχνά ακούμε διάφορους πωλητές κρανών να αναφέρουν τις προδιαγραφές που πληρούν τα κράνη που πουλούν και δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται. Αυτές οι προδιαγραφές δεν είναι τίποτα άλλο από κάποια στάνταρτ τα οποία ανταποκρίνονται σε κάποιους ποιοτικούς ελέγχους που έχουν γίνει. Αυτούς τους ελέγχους τους διενεργούν κάποια ινστιτούτα η άλλοι μη κρατικοί οργανισμοί. Οι προδιαγραφές πουImage έχει ένα κράνος είναι το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει ο κάθε αγοραστής. Οπότε ο κάθε αγοραστής, καλό είναι να προσέχει, ώστε το κράνος που αγοράζει να καλύπτει τουλάχιστον μια από τις παρακάτω προδιαγραφές. Για την Ευρωπαική Ενωση οι προδιαγραφές είναι οι ECE (22/03 και 22/04),για την Μ.Βρετανία είναι οι Β SI (6658 A ),για την Γαλλία οι AFNOR ,για την Γερμανία οι DOT ,για τις Η.Π.Α.η SNELL (90)και για την Ιαπωνία οι JIS

Συστήματα κλειδώματος λουριών

Υπάρχουν τρεις τύποι συστημάτων: διπλό d - ring (ο ασφαλέστερος και ο ελαφρύτερος), γρήγορη απελευθέρωση (ο πιό συχνός και ευκολότερος στην χρήση) και σύστημα μοχλών (δύσχρηστος)

Φορώντας το κράνος εννοείτε οτι το κουμπώνουμε σωστά.Σε αντίθετη περίπτωση ο κίνδυνος να μας φύγει είναι μεγάλος και οι συνέπειες ειδικά σε ατύχημα. Φοράμε το κράνος ΠΑΝΤΑ ΔΕΜΕΝΟ. Ένα λυτό κράνος εκτός από αναποτελεσματικό μπορεί να γίνει και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ είτε αποσπώντας την προσοχή μας από την οδήγηση, λόγω μιας πιθανής του κίνησης από τον αέρα ή κάποια λακκούβα, είτε ασκώντας στο κεφάλι μας απρόβλεπτες δυνάμεις, εξαιτίας κάποιας μετακίνησης του κατά την σύγκρουση.

ΠΡΟΣΟΧΗ στους τραυματίες !!!

Σε περίπτωση που βρεθούμε σε κάποιο ατύχημα που εμπλέκεται μοτοσυκλετιστής ΔΕΝ του βγάζουμε ΠΟΤΕ το κράνος, ακόμη κι αν μας το ζητήσει ο ίδιος. Περιμένουμε το ασθενοφόρο του οποίου το προσωπικό είναι ειδικά εκπαιδευμένο για τέτοιες περιπτώσεις. Τα κράνη από τους τραυματίες δεν βγαίνουν με τη συνήθη μέθοδο, τραβώντας τα, αλλά κόβονται. Κάθε τι άλλο μπορεί να ΑΠΟΒΕΙ ΜΟΙΡΑΙΟ και είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα ήθελε να σκοτώσει αυτόν που προσπάθησε να βοηθήσει !!!



Πιστεύω χρήσιμο..
Το άρθρο φυσικά είναι C/P

_________________


''Ride slower than your guardian angel can fly''

Reveka Project
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
chdimis
Member
Member


Ηλικία : 43
Τόπος : Βέροια
Registration date : 08/08/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Τετ Μαρ 18 2009, 20:58

Πολύ καλά και χρήσιμα αυτά που λέτε.

Απορία: Σήμερα πήγα για service και έκανα ένα test drive τα κράνη.Δοκίμασα X-Spirit, KBC, και το XR-1000.Οι εντυπώσεις ανάμικτες (όπως και οι τιμές) με το xr ποιο ρηχό στο κεφάλι και το KBC το ποιο βαθύ
Η περίμετρός μου είναι 57-58 εκατοστά και έτσι δοκίμασα και τα Medium και τα Large.Και τα 2 έσφιξαν μιας και είναι καινούρια μόνο που το medium σε όλες τις μάρκες μου άνοιγε την γνάθο από την πίεση στα μάγουλα.Στο μέτωπο ήταν καλά.Επίσης κατά την εισαγωγή του κεφαλιού στο μικρό "άνοιγε" όλο το κράνος για να μπει το κεφάλι
Ερώτηση: Πως μπορώ να καταλάβω ποιο είναι καταλληλότερο για την γκλάβα μου γιατί φοβάμαι να πάρω το large μην ξεχειλώσει και γίνει κουδουνίστρα.Υπάρχει περίπτωση το medium να ανοίξει τόσο και να εφαρμόζει σωστά;
Τώρα έχω ένα large AGV mr που το έχω εδώ και αρκετά χρόνια κι έχει ξεχειλώσει τελείως.Έχει φαγωθεί εξωτερικά και εσωτερικά.

Ευχαριστώ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Rory
moderator
moderator


Ηλικία : 51
Τόπος : Χανια
Registration date : 25/01/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Τετ Μαρ 18 2009, 21:08

θα παρεις το Μ 57 58 φορεσε το καλα εαν περναει το δαχτυλο σου ανετα απο τη ζελατινα προς το κουτελο θα χρειαστεις αμεσως μικροτερο , μην ξεχνας ομως οτι θελει λιγες μερες μεχρι να παρει την φορμα του

_________________
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.rorygallagher.com/
massai
vstromhellasforum Fanatic
vstromhellasforum Fanatic


Ηλικία : 43
Τόπος : Ίλιον
Registration date : 03/11/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Τετ Μαρ 18 2009, 22:59

Δημήτρη (chdimis) κόντεψα να έρθω στα χέρια (που λέει ο λόγος) με τον ιδιοκτήτη του καταστήματος που πήρα το XR1000 μου. Βρε με στενεύει να του λέω, θα ανοίξει να μου λέει. Βρε μου έχουν πεταχτεί τα μάτια έξω να του λέω, μου ανοίγει και η γνάθος απ' την πίεση (όπως είπες κι εσύ), ΔΕ ΣΟΥ ΠΟΥΛΑΩ ΕΓΩ LARGE το νούμερό σου είναι MEDIUM (57-58 φοράω κι εγώ) να μου λέει πάλι αυτός...
Με τα πολλά, λέω...ας βασιστώ στην εμπειρία του, τι στην οργή...
Τελικά μετά από 1 μήνα χρήσης... ΑΝΟΙΞΕ.
ΠΡΕΠΕΙ να είναι σφιχτό στο κεφάλι, να εφαρμόζει καλά, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΙΕΖΕΙ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ.
Το αφρολέξ ανοίγει με τη χρήση.

Μήτσο...αν μπορείς να το πάρεις...πάρτο. ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟ ΚΡΑΝΟΣ. Μιλάω για το XR1000.

geia
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
chdimis
Member
Member


Ηλικία : 43
Τόπος : Βέροια
Registration date : 08/08/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Πεμ Μαρ 19 2009, 00:58

Ευχαριστώ για τις συμβουλές.
Απ ότι βλέπω θα πρέπει να βρώ αφορμή πάλι να επισκεφτώ κατάστημα για helmet test drive.450 το έδινε το ΧR αλλά σκοπεύω να το πάρω απ έξω μιας κι έχω πάρει το κολλάι εδώ και 4 χρόνια.
Άντε να βρεις shoei στη Βέροια.Σα να ψάχνεις παρθένα σε γηροκομείο.
Γιώργο δεν είσαι κοντά να δοκιμάζαμε τουλάχιστο το δικό σου (με την άδειά σου πάντα) μπας και βγάζαμε καμιά άκρη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
massai
vstromhellasforum Fanatic
vstromhellasforum Fanatic


Ηλικία : 43
Τόπος : Ίλιον
Registration date : 03/11/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Πεμ Μαρ 19 2009, 01:31

Δημήτρη μετά χαράς θα σε εξυπηρετούσα, είσαι μακριά όμως..
Πάντως, η δικιά μου η κεφάλα είναι 57.5 πόντους και μου 'έκατσε' το Medium.
Τις πρώτες μέρες πάντως...την άκουσα απ' το σφίξιμο φίλε, σε σημείο που δε μπορούσα να οδηγήσω.
Μου φαινόταν οτι θα πεταχτούν τα μάτια μου εξω.
Έστρωσε ΑΠΟΛΥΤΑ σε διάστημα 10-15 ημερών.
Δεν έκανα και μεγάλες αποστάσεις βέβαια, 15 χιλιόμετρα την ημέρα, πήγαινε έλα στη δουλειά.
Έχε υπόψη σου πάντως πως τα μαξιλαράκια μπορούν να αντικατασταθούν με μικρότερα, αν και δε θα το πρότεινα. ΣΤΡΩΝΟΥΝ.
Σκέψου πως τώρα πιά, μετά από 4 μήνες, ώρες ώρες το αισθάνομαι...χαλαρό.
ΠΡΟΣΟΧΗ στο sizing λοιπόν.
Ααααα...ψώνια από Ευρώπη για να συμπέσεις στα νούμερα που δοκιμάζεις στην Ελλάδα.
Τα Αμερικάνικα διαφέρουν..

OK
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
deusxt
Member
Member


Ηλικία : 45
Τόπος : Αθήνα
Registration date : 17/01/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε   Πεμ Ιουν 04 2009, 13:42

μερικές χρήσιμε πληροφορίες απο το φειζερ κλαμπ

http://www.fazerclub.gr/forumx/viewtopic.php?f=21&t=9389&st=0&sk=t&sd=a
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 

ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 2 από 2Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1, 2

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ-ΑΝΑΒΑΤΗΣ :: Κράνη-
Μετάβαση σε: